Publication:
COVID-19 Salgınında Çocuk Olmak: Gelişim Dönemlerine Göre Sosyal Hizmet Gereksinimleri ve Öneriler

dc.contributor.authorAbukan, Bilge
dc.contributor.authorYıldırım, Fılız
dc.contributor.authorÖztürk, Hatice
dc.date.accessioned2025-12-10T23:23:35Z
dc.date.issued2020
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Ankara Üniversitesi,Aksaray Üniversitesien_US
dc.description.abstract: Covid-19 salgını ile birlikte çocuklar; sokağa çıkma yasağı, ebeveynlerle geçirilen sürenin değişmesi,okulların tatil ilan edilmesi, sınavların ertelenmesi, online eğitime geçiş, arkadaş ilişkilerinin kesintiyeuğraması gibi pek çok yeni durumla karşı karşıya kalmışlardır. Yeni ve olağanüstü bu durumlar, çocukları pekçok açıdan farklı boyutlarda ve düzeylerde etkilemiştir. Bu çalışmada çocuk, 18 yaş altındaki bireyleri ifadeetmektedir. Ancak 18 yaş altını kapsayan çocukluk çağının, tek bir dönem olarak ele alınması, genellemeci birbakış açısına ve dolayısıyla çocukların bu salgın sürecindeki sorunlarının ve gereksinimlerinin indirgemeci biryaklaşımla açıklanmasına neden olabilir. Çocukların bu süreçten nasıl ve hangi düzeyde etkilendikleri, gelişimdönemleri ile yakından ilişkilidir. Buradan hareketle mevcut derleme çalışmada çocukların içinde bulunduklarıgelişim dönemlerinin, Covid-19 salgınından etkilenme sürecinde önemli bir belirleyici olduğuvarsayılmaktadır. Böylece çalışmanın temel amacı; Covid-19 salgını sürecinde çocukların yaşayabileceklerisorunları, Erikson’un Psikososyal Gelişim Kuramı ve Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı’nda yer alangelişimsel dönemlere göre inceleyerek sosyal hizmet gereksinimlerini açıklamaktır. Bu çalışma sonucundaçocukların yaşadığı sorunlar ve gereksinimler ışığında sosyal hizmet müdahalelerinin önemi vurgulanmaktadır.Covid-19 salgınında çocukların sosyal hizmet gereksinimlerinin gelişim dönemleri odağında değerlendirilmesive bu gereksinimler temelindeki sosyal hizmet müdahaleleri, özellikle çocuk refahı alanındaki sosyal hizmetuzmanlarına rehberlik edebilir. Ayrıca hala yaşanan Covid-19 salgını sürecinde çocukların yaşayabilecekleri sorunlara yönelik alınabilecek önlemlere ve politikalara da rehberlik etme potansiyeli taşıması açısından buçalışma önemlidir.en_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.44416
dc.identifier.endpage14en_US
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.trdizinid471761
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.44416
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/471761/covid-19-salgininda-cocuk-olmakgelisim-donemlerine-gore-sosyal-hizmet-gereksinimleri-ve-oneriler
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/35725
dc.identifier.volume15en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.titleCOVID-19 Salgınında Çocuk Olmak: Gelişim Dönemlerine Göre Sosyal Hizmet Gereksinimleri ve Önerileren_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files