Publication:
Haber Anlatılarına Dayalı Stratejik İletişim: Newsjacking Stratejisinin Etkinliği ve Örnek Uygulamalar Üzerinden Bir Değerlendirme

dc.contributor.authorÖzer, Deniz
dc.date.accessioned2025-12-11T01:44:31Z
dc.date.issued2025
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractGünümüz iletişim dünyasında gündemle eş zamanlı mesajlar oluşturmak markalar ve kurumlar için stratejik bir avantaj oluşturmaktadır. Markaların anlık olaylar ve/veya güncel haberleri yaratıcı içeriklerle yeniden yorumlayarak kendi hedef kitlelerine ulaşmasını mümkün hale getiren newsjacking yaklaşımı bu eş zamanlı davranışı açıklamaktadır. Newsjacking güncel haberleri ve olayları yaratıcı içeriklerle dönüştürerek markaların anlık dikkat çekmesini sağlayan etkili bir stratejidir. Bununla birlikte etkileyici hikâye anlatımına ve doğru platformlarda stratejik iletişim kurma becerisine de dayanmaktadır. Bu makalede haber anlatılarından yola çıkılarak oluşturulan newsjacking stratejisinin içerik yapısı, mesaj akışı, diyalojik anlatımı, duygusal iletişim, dijital medyada uyumlu bir dil gibi temel unsurları kullanarak seçilen başarılı kampanya örneklerini dijital mdyada ve sosyal medya platformlarında nasıl uygulandığı incelenmektedir. Çalışmada gündemi etkileyen olaylarla kurulan iletişimin marka değeri oluşturma sürecindeki etkisi ve tüketiciyle etkileşim sağlama potansiyeli tartışılmaktadır. Bu çalışma hem akademik literatüre katkı sunmayı hem de iletişim profesyonelleri için yaratıcı uygulama pratiklerini inceleyerek stratejinin etkinliğini değerlendirmeye yönelik çıkarımlar yapmayı hedeflemektedir. Geleneksel halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama anlatılarına yenilikçi bir çözüm olarak newsjacking yaklaşımının güncel olayların stratejik içerik üretiminde ne kadar etkili olabildiği görülmektedir.en_US
dc.identifier.doi10.19145/e-gifder.1583111
dc.identifier.endpage140en_US
dc.identifier.issn2146-3301
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage118en_US
dc.identifier.trdizinid1308798
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.19145/e-gifder.1583111
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1308798/haber-anlatilarina-dayali-stratejik-iletisim-newsjacking-stratejisinin-etkinligi-ve-ornek-uygulamalar-uzerinden-bir-degerlendirme
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/45763
dc.identifier.volume13en_US
dc.institutionauthorÖzer, Deniz
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleHaber Anlatılarına Dayalı Stratejik İletişim: Newsjacking Stratejisinin Etkinliği ve Örnek Uygulamalar Üzerinden Bir Değerlendirmeen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files