Publication:
İlköğretim Okulları Görsel Sanatlar Derslerinde Geometrik Obje Destekli Uygulama Çalışmalarının Desen Eğitimine Etkileri

dc.contributor.advisorÖzgündoğdu, Adile Feyza
dc.contributor.authorSelçuk, Evren
dc.date.accessioned2020-07-21T21:15:54Z
dc.date.available2020-07-21T21:15:54Z
dc.date.issued2010
dc.departmentOMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2010en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 74474en_US
dc.description.abstractBu çalışma ilköğretim okullarında görsel sanatlar derslerinde geometrik uygulamaların, desen uygulamalarına etkisini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda ilköğretim öğrencileri üzerinde bir araştırma yapılmıştır.Araştırmanın evrenini Diyarbakır ili, örneklemini ise Özel Bilgi Birikim İlköğretim Okulu 2009-2010 öğretim yılında okula devam etmekte olan 2. kademe 6. ve 7. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Gözlem ve görüşmeye dayalı bir araştırma yapılmıştır. Araştırma 30 deney grubu ve 30 kontrol grubu olmak üzere toplam 60 öğrenci ile sınırlıdır. Deney grubuna; uygulamaya başlanmadan önce yapılmış olan geometrik formlarla hazırlanmış cansız bir model maketi çizdirilmiş, kontrol grubuna ise canlı modelden desen yaptırılmıştır. Daha sonra hem kontrol grubuna hem de deney grubuna canlı modelden desen çizimi yaptırılmıştır. Ayrıca örneklem olarak seçilen okuldaki öğrencilerin çalışmaları, sanat eğitimi uzmanları tarafından da değerlendirilmiştir.Tüm bu değerlendirmeler sonucunda; çizdikleri desenler arasında anlamlı bir farkın olduğu tespit edilmiş ve geometrik obje destekli çalışmaların önemi vurgulanmıştır.İlköğretimde çalışan resim öğretmenlerinin, üç boyutlu desen çalışmalarının öğrencilere önemini kavratması ve bu yönde çalışmalar yapılması, birinci ve ikinci kademe sınıflarında müfredata ayrıca desen dersi eklenmesi önerilmektedir. Öğrencilerin becerileri göz önünde bulundurularak, öğretmenin her öğrenci ile ayrı ayrı ilgilenmesi ve beklenilen davranışa uygun bir biçimde yönlendirilmesi düşünülmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to reveal the effect of the geometric applications into pattern applications in visual arts classes in elementary schools. A survey was performed on elementary school students for this purpose.The research environment is city of Diyarbakir, sample is Özel Bilgi Birikim Primary Schools , the 2nd term of 6th and 7th grade students in 2009-2010 school year . This study was made based on observations and interviews.This survey is limited to 30 experimental group and 30 control group, a total of 60 students. Experimental group has been asked to draw a lifeless model on a geometric forms which have been prepared before the application started, while the control group has been asked to design from different live models. Afterwards, both control group and experimental group were asked to draw figures from different live models and art teachers were evaluated the samples of the elementary schools which have been choosen for this study.As a result of this evaluation, a significant difference between the patterns of geometric objects have been identified and emphasized the importance of supporting studies.Art teachers working in elemantary schools,are recommended to teach the importance of amplification three dimensional pattern and also to make an addition the pattern lesson to the curriculumin in first and second grades. Considering the students' skills, it is expected from the art teacher to deal with the students individualy and to make orientation to the considered behavior in appropriate way.en_US
dc.formatIX, 102 y. : resim ; 28 smen_US
dc.identifier.endpage111
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=EEdeQgIdFRxX5NbvVau-AoxUYIZOnGlNGZQPqzv_7hs78pWw0xHdka7BHmss7YUc
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/74474.pdf
dc.identifier.yoktezid300484
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectGeometri
dc.subjectGeometrik Biçimler
dc.subjectGörsel Sanatlar
dc.subjectGörsel Sanatlar Eğitimi
dc.subjectObjekt
dc.subjectObjekt Sanatı
dc.subjectSanat
dc.subjectSanat Eğitimi
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİlköğretim
dc.subjectGeometryen_US
dc.subjectİlköğretim Okulları
dc.subjectGeometric Formatsen_US
dc.subjectVisual Artsen_US
dc.subjectVisual Arts Educationen_US
dc.subjectObjecten_US
dc.subjectObject Arten_US
dc.subjectArten_US
dc.subjectArt Educationen_US
dc.subjectPrimary Educationen_US
dc.subjectPrimary Education Schoolsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS S464i 2010en_US
dc.titleİlköğretim Okulları Görsel Sanatlar Derslerinde Geometrik Obje Destekli Uygulama Çalışmalarının Desen Eğitimine Etkileri
dc.titleThe Effects of Geometric Objects Education Supported by Practice Patterns to Visual Arts Course in Elementary Schoolsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files