Publication:
Çocukluk Çağı Örselenme Yaşantıları ile Psikolojik Doğum Sırası Arasındaki İlişki

dc.contributor.advisorKalkan, Melek
dc.contributor.authorKaradeniz, Selda
dc.date.accessioned2020-07-21T22:04:56Z
dc.date.available2020-07-21T22:04:56Z
dc.date.issued2008
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Bölümü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Yapı Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2008en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 65137en_US
dc.description.abstractBu araştırmada çocukluk çağı örselenme yaşantıları ile psikolojik doğum sırası arasındaki ilişki incelenmek amaçlanmıştır. Bu amaçla Giresun Üniversitesinin çeşitli fakültelerinde öğrenim gören 1402 kişiye uyarlaması Aslan ve Alparslan tarafından (1999) yapılan Çocukluk Çağı Örselenme Yaşantıları Ölçeği, uyarlaması Kalkan ( 2005) White-Campbell Psikolojik Doğum Sırası Envanteri ve araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Yapılan araştırmada ?Büyük Çocuk Psikolojik Doğum Sırası? ve ?Küçük Çocuk Psikolojik Doğum Sırası? ile tüm örselenme türleri ( duygusal kötüye kullanım ve ihmal, fiziksel, cinsel) arasında negatif ve anlamlı; ?Ortanca Çocuk Psikolojik Doğum Sırası? ve ?Tek Çocuk Psikolojik Doğum Sırası? ile tüm örselenme türleri arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca çocukluk çağı örselenme yaşantıları psikolojik doğum sırasının anlamlı bir yordayıcısı olarak belirlenmiştir. Bu araştırma sonuçları bireylerin gerçek doğum sıralarına göre cinsel istismar dışındaki çocukluk çağı örselenme yaşantılarının değişme gösterdiğini ve erkeklerin örselenme yaşantılarının kızlara oranla fazla olduğunu ortaya koymaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the relationship childhood abuse to psychological birth order. For this aim, White-Campbell Psychological Birth Order Inventory adapted by Kalkan (2005), Childhood Trauma Questionnaire adapted by Aslan and Alparslan (1999) and Personal Information Form prepared by researcher were administered at 1402 university students from different faculties of Giresun University. It has been determined that ?Oldest Child Psychological Birth Order? and ?Youngest Child Psychological Birth Order? have a significant relationship in negative relationship with all childhood abuse types (emotional abuse and neglect, physical and sexual); ?Middle Child Psychological Birth Order? and ?Only Child Psychological Birth Order? have a significant relationship in positive relationship. Furthermore, childhood abuse predicts the psychological birth order. The results of this study show that people?s childhood abuse experience except sexual abuse differs to their actual birth order and boys? abuse experience is more than of girls.en_US
dc.formatXI, 112 y. ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage127
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=-Z0vbSUgrhM9fXoGkRe6QyH5yvNQpWL2j1WwyxjkXV-9yQYtKwlkAH7PbKe2fiRv
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/65137.pdf
dc.identifier.yoktezid226649
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectEmotional Abuseen_US
dc.subjectDuygusal İstismar
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS K18ç 2008en_US
dc.titleÇocukluk Çağı Örselenme Yaşantıları ile Psikolojik Doğum Sırası Arasındaki İlişki
dc.titleThe Relationship Between Childhood Abuse and Psychological Birth Orderen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files