Publication:
İstanbul Yabancılar İçin Türkçe A1 ve A2 Düzeyi Ders Kitaplarındaki Sosyo-Kültürel Unsurların Metinsellik Ölçütleri Bağlamında Değerlendirilmesi

dc.contributor.advisorMemiş, Muhammet Raşit
dc.contributor.authorGürkan, Senem
dc.date.accessioned2020-07-21T21:17:44Z
dc.date.available2020-07-21T21:17:44Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı / Türkçe Eğitimi Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2019en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 128573en_US
dc.description.abstractBu tez çalışması yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan ders kitaplarındaki sosyo-kültürel unsurların metinsellik ölçütleri çerçevesinde Türkçe öğretimine katkısını tartışmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda İstanbul Yabancılar İçin Türkçe ders kitaplarının A1 ve A2 düzeylerinde bulunan 'Kültürden Kültüre' adlı bölümlerindeki 11 metin incelenmiştir. Nitel bir çalışmanın ürünü olan bu çalışma süresince metinlerde bulunan sosyo-kültürel unsurlar metinsellik ölçütleri ile çözümlenmiştir. Bu unsurlar Avrupa Dil Çerçeve Programı'ndaki iletişimsel yetilerinden sosyodilbilimsel yeti, edinçlerden ise sosyo-kültürel bilgi ve kültürlerarası bilinç gelişimi temel alınarak belirlenmiştir. Çalışma sonucunda A1 düzeyindeki metinlerin Avrupa Dil Çerçeve Programı'nda yer alan iletişimsel yetiye ve edince yönelik kazanımları karşılamadığı, fakat A2 düzeyindeki metinlerin bu yetilerin gelişimini sağlayacak yeterlikte oldukları saptanmıştır. Bulgular doğrultusunda çalışma sonunda önerilere yer verilmiştir. Anahtar Kelimeler : Yabancılara Türkçe Öğretimi, Avrupa Dil Çerçeve Programı, Metinsellik Ölçütleri, Yabancılara Türkçe öğretiminde sosyo-kültürel unsurlar.
dc.description.abstractThis thesis aims at discussing the contributions of socio-cultural elements in TFL (Teaching Turkish as a Foreign Language) coursebooks in terms of standards of textuality. In this context 11 texts in 'From Culture to Culture' parts of İstanbul Yabancılar İçin Türkçe A1 and A2 level coursebooks were examined. Within this qualitative study, the socio-cultural elements in those books were analysed through the standards of textuality. These elements were determined within the framework of sociolinguistic competence, one of the components of communicative language competence and socio-cultural knowledge and intercultural awareness, two of the components of general competences, evaluated from Common European Framework of References for Languages. The findings of the study reveal that the texts in A1 level seem not to meet the learning outcomes of communicative language competence and general competence in Common European Framework of References for Languages, while the texts in A2 level coursebook do. In accordance with the findings some suggestions have been made at the end of the study. Key Words : Teaching Turkish as a Foreign Language (TFL), Common European Framework of References for Languages, The Standards of Textuality, Socio-Cultural Elements in TFL (Teaching Turkish as a Foreign Language).en_US
dc.formatXII, 166 yaprak. : tablo ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage178
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwAnrwyr50diziE9j8Aa57se3QdMV7FpzccZrbscB7ssj
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/128573.pdf
dc.identifier.yoktezid581305
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectDers Kitapları
dc.subjectDil Eğitimi
dc.subjectMetin Dil Bilim
dc.subjectMetinsellik
dc.subjectSosyokültürel Metinler
dc.subjectTürkçe Eğitimi
dc.subjectTürkçe Öğretimi
dc.subjectYabancı Dil
dc.subjectYabancı Dil Eğitimi
dc.subjectYabancı Uyruklu Öğrenciler
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTextbooksen_US
dc.subjectLanguage Educationen_US
dc.subjectText Linguisticsen_US
dc.subjectTextualizationen_US
dc.subjectSocio-Cultural Textsen_US
dc.subjectTurkish Educationen_US
dc.subjectTurkish Teachingen_US
dc.subjectForeign Languageen_US
dc.subjectForeign Language Educationen_US
dc.subjectForeign Domestic Studentsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS G975i 2019en_US
dc.titleİstanbul Yabancılar İçin Türkçe A1 ve A2 Düzeyi Ders Kitaplarındaki Sosyo-Kültürel Unsurların Metinsellik Ölçütleri Bağlamında Değerlendirilmesi
dc.titleAn Evaluation of the Socio-Cultural Elements in İstanbul Yabancılar İçin Türkçe A1 and A2 Level Coursebooks in Terms of the Standards of Textualityen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files