Publication:
Sosyal Medya Pazarlamasının Marka İmajı, Marka Bağlılığı ve Satın Alma Niyetine Etkisi: Telekomünikasyon Sektöründe Bir Uygulama

dc.contributor.advisorYazar, Evrim Erdoğan
dc.contributor.authorÖzen, Adil Emre
dc.date.accessioned2020-07-22T08:01:39Z
dc.date.available2020-07-22T08:01:39Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2019en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 128258en_US
dc.description.abstractİnternet teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte işletmeler faaliyetlerini geleneksel pazarlardan ziyade sosyal medya platformlarına taşımıştır. Sosyal medya pazarlaması işletmeler için düşük maliyetli ve etkili bir pazarlama stratejisidir. Tüketicilerin sosyal medya platformlarında ürünler ve işletmeler ile ilgili gerçekleştirdiği iletişim faaliyetleri diğer tüketicilerin gözünde marka imajı ve akabinde satın alma niyeti oluşmasında etkili olabilmektedir. Dünya'da ve Türkiye'de ilk onda yer alan markaların ağırlıklı olarak teknoloji ve telekomünikasyon markaları olması bu alanların ne kadar popüler olduğunu göstermektedir. Bu doğrultuda pazarlamada yeri olan marka imajı, marka bağlılığı ve satın alma niyetinin sosyal medya pazarlaması ile entegrasyonu sağlanarak telekomünikasyon sektörüne yönelik bir çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada sosyal medya pazarlaması, marka imajı, marka bağlılığı ve satın alma niyeti arasındaki ilişkilerin telekomünikasyon sektöründe incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada anket yöntemi kullanılmıştır. Çevrim içi anket yöntemi ile elde edilen veriler IBM SPSS Statics 25 ve IBM SPSS AMOS 26 paket programları ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre telekomünikasyon sektöründe sosyal medya pazarlamasının marka imajı, marka bağlılığı ve tüketicinin satın alma niyetiyle; marka imajı ve marka bağlılığının tüketicinin satın alma niyetiyle pozitif yönde bir etkiye ve anlamlı bir ilişkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Sosyal Medya, Sosyal Medya Pazarlaması, Marka İmajı, Marka Bağlılığı, Satın Alma Niyeti, Telekomünikasyon.
dc.description.abstractWith the development of internet technologies, businesses have moved their activities to social media platforms rather than traditional markets. Social media marketing is a cost-effective and effective marketing strategy for businesses. The communication activities carried out by consumers on products and businesses on social media platforms can be effective in creating brand image and subsequent purchase intention in the eyes of other consumers. mainly to be technology and telecommunications brands in the top ten brands in the world and in Turkey shows how popular these areas. In this direction, the brand image, brand loyalty and purchase intention in marketing have been integrated with social media marketing and a study has been conducted for telecommunication sector. In this study, it is aimed to investigate the relations between social media marketing, brand image, brand loyalty and purchase intention in telecommunication sector. Survey method was used in the research. The data obtained with the online survey method were analyzed with IBM SPSS Statics 25 and IBM SPSS AMOS 26 package programs. According to the results of the research, the brand image of social media marketing in the telecommunication sector, brand loyalty and consumer intention to purchase; It is concluded that brand image and brand loyalty have a positive effect and meaningful relationship with the consumer's intention to purchase. Key Words: Social Media, Social Media Marketing, Brand Image, Brand Loyalty, Purchase Intention, Telecommunication.en_US
dc.formatXII, 109 y. : şekil; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage124
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwGmDot19ynfuD4oKmJJytYzGETDyQtZJafhGyncmlycH
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/128258.pdf
dc.identifier.yoktezid584365
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletme
dc.subjectMarka İmajı
dc.subjectPazarlama
dc.subjectPazarlama Yöntemleri
dc.subjectSatın Alma Niyeti
dc.subjectSosyal Medya
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectTelekomünikasyon Sektörü
dc.subjectBrand Imageen_US
dc.subjectİnternet
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectMarketing Methodsen_US
dc.subjectPurchase Intentionen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectTelecommunication Sectoren_US
dc.subjectInterneten_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS Ö99s 2019en_US
dc.titleSosyal Medya Pazarlamasının Marka İmajı, Marka Bağlılığı ve Satın Alma Niyetine Etkisi: Telekomünikasyon Sektöründe Bir Uygulama
dc.titleThe Effect of Social Media Marketing on Brand Image, Brand Loyalty and Purchase Intention: An Application in the Telecommunication Sectoren_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files