• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Farklı Etkinlik Tiplerinin Öğretmen Adaylarının Akıl Yürütme Becerileri Üzerindeki Etkileri

Date

2010

Author

Apaydın, Zeki
Taş, Erol

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışma, farklı etkinlik tiplerinin öğretmen adaylarının akıl yürütme ve düşünme becerileri üzerindeki etkisini ve farklı programlarda öğrenim gören öğretmen adaylarının düşünme becerileri arasında fark olup olmadığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada akıl yürütme ve düşünme becerilerini belirlemeye yönelik üç farklı problem durumu kullanılmıştır (Lawson, 2005). Katılımcılar, Karadeniz Bölgesinde orta ölçekli bir üniversitenin eğitim fakültesinin ilköğretim bölümünde, farklı programlarda öğrenim gören 3. ve 4. sınıf düzeyindeki öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Katılımcı sayısı toplamda 410"dur. Uygulamalardan sağlanan verilere göre, etkinlik tipinin öğrencilerin akıl yürütme ve düşünme becerileri üzerinde etkili olduğu ve Cochran Q analizine göre programlar arasında akıl yürütme ve düşünme becerileri bakımından .05 ve .001 önemlilik düzeyinde fark olduğu belirlenmiştir. Uygulanan McNemar analizi ise farkın, uygulamalarda diğer bölümlere göre daha yüksek oranda alternatif tercihlere yönelen; sosyal bilgiler öğretmenliği programından kaynaklandığını ortaya koymuştur. Bu bulgulardan hareketle açık uçlu ve çeşitlilik ölçütü sağlayan etkinlik tiplerinin genel olarak bütün eğitim süreçleri için; özel olarak bilim eğitimi için önemli olduğu sonucuna ulaşılmaktadır
 
Bu çalışma, farklı etkinlik tiplerinin öğretmen adaylarının akıl yürütme ve düşünme becerileri üzerindeki etkisini ve farklı programlarda öğrenim gören öğretmen adaylarının düşünme becerileri arasında fark olup olmadığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada akıl yürütme ve düşünme becerilerini belirlemeye yönelik üç farklı problem durumu kullanılmıştır (Lawson, 2005). Katılımcılar, Karadeniz Bölgesinde orta ölçekli bir üniversitenin eğitim fakültesinin ilköğretim bölümünde, farklı programlarda öğrenim gören 3. ve 4. sınıf düzeyindeki öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Katılımcı sayısı toplamda 410?dur. Uygulamalardan sağlanan verilere göre, etkinlik tipinin öğrencilerin akıl yürütme ve düşünme becerileri üzerinde etkili olduğu ve Cochran Q analizine göre programlar arasında akıl yürütme ve düşünme becerileri bakımından .05 ve .001 önemlilik düzeyinde fark olduğu belirlenmiştir. Uygulanan McNemar analizi ise farkın, uygulamalarda diğer bölümlere göre daha yüksek oranda alternatif tercihlere yönelen; sosyal bilgiler öğretmenliği programından kaynaklandığını ortaya koymuştur. Bu bulgulardan hareketle açık uçlu ve çeşitlilik ölçütü sağlayan etkinlik tiplerinin genel olarak bütün eğitim süreçleri için; özel olarak bilim eğitimi için önemli olduğu sonucuna ulaşılmaktadır
 

Source

Journal of Turkish Science Education

Volume

7

Issue

4

URI

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJNE5UY3dNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/9795

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.