• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Contribution of Selecting and Evaluating Textbooks to Language Teaching and Learning in EFL Classroom

Date

2005

Author

Yılmaz, Cevdet

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu makale, yabancı dil öğretimi ve öğrenimi sürecinde, ders materyallerinin seçimi ve değerlendirmesinin önemini vurgulamaktadır. Bu kapsamda, Dokuz Eylül Üniversitesi, İngilizce Bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının böyle bir dersten ne şekilde yararlanabilecekleri tartışılacaktır. Bunun yanı sıra, makale ayrıca, ders kitaplarının seçimi ve değerlendirilmesine dayanak teşkil edecek olan temel kriterleri sunmayı ve böyle bir teorik uygulamayı, öğretmen adaylarının aktif bir şekilde yer alacağı öğrenme ve öğretme süreciyle birlikte ele almayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin dördüncü sınıfın ilk döneminde aldıkları ‘materyal değerlendirme’ dersi ile ilgili bireysel görüşlerinin değerlendirilmesi ile elde edilen veriler, çalışmada önemli bir yer tutmaktadır. Aynı şekilde, öğrencilerin kendilerine yöneltilen sorulara verdiği cevapların, ‘materyal değerlendirme’ dersine yönelik genel eğilimleri hakkında önemli bulgular sağlaması beklenmektedir.
 
This paper stresses the importance of selecting and evaluating textbooks in the process of language teaching and learning. To this end, the implications for this process are employed to address the issue of how the teacher trainees in the English department at Dokuz Eylül University are likely to benefit from such a methodological course. Moreover, it aims to illustrate the criteria for selecting and evaluating textbooks while seeking to build such a theoretical framework onto the learning and teaching process in which the teacher trainees are, in practical terms, actively indulged. This paper also relies on the empirical data obtained from students‘ perceptions of the course in question which they took in the first semester of the fourth year. Students‘ answers to the relevant questions are intended to bring about data on students‘ common tendency toward this course.
 

Source

Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi

Volume

13

Issue

1

URI

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RFME1qSXk=
https://hdl.handle.net/20.500.12712/9725

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.