• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Examination of Studies Regarding Pre-Service Efl Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge (Tpack) in Turkey

Tarih

2018

Yazar

Ekmekçi, Emrah

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

One of the sets of skills most in demand in the 21 st century is information, media, and technologyskills. In addition to these most demanded skills, qualified teachers are expected to masterpedagogical and content knowledge as well. For this reason, teachers’ competencies with regardto their technological, pedagogical and content knowledge (TPACK) have been the subject ofmuch debate in recent years. This study aims to analyse studies on pre-service English as aForeign Language (EFL) teachers’ TPACK competencies in Turkey with respect to the aims,methods, participants, and findings of the selected studies. The study employs meta-synthesismethod to determine the research tendency of certain studies about current TPACKcompetencies of pre-service EFL teachers in Turkey. To this end, 3 dissertations and 12 articlesbetween the years of 2005-2018 have been analysed in terms of aims, method, subject group,and findings. The articles and dissertations have been reached through searching databases withcertain keywords. ERIC, EBSCHOHost, Web of Science, Google Scholar, Springer, TÜBİTAKULAKBİM Dergipark, and YÖK National Dissertation Center have been used as research databasesin the study. The results of the study reveal that research investigating TPACK of pre-service EFLteachers mainly focus on development of TPACK over time, the effect of TPACK-based treatment,gender, and academic achievement, development of TPACK self-assessment survey, comparisonof TPACK among pre-service, in-service, and formation program students, and finally TPACK andits reflections on lesson planning. It is also concluded that although pre-service EFL Teachers’TPACK competencies in Turkey seem to be highly developed in the studies, more descriptive andexperimental studies are required to have a satisfactory perspective of the current competencelevels of the students.

Kaynak

Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi

Cilt

9

Sayı

34

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpFeE56QXhNUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/9587

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.