• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Origamı technique in the teaching of nucleic acids

Date

2012

Author

Güneş, M. Handan

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmada öğrencilerin anlamakta zorlandıkları nükleik asitlerin öğretilmesinde origami tekniğinin etkisi araştırılmıştır. Konu kontrol grubunu oluşturan 40 öğretmen adayına öğretmen merkezli geleneksel öğretim yöntemi ile anlatılırken, deney grubunu oluşturan 40 öğretmen adayına ise yine aynı şekilde anlatıldıktan sonra origami tekniği kullanılarak nükleik asillerle ilgili modeller yaptırılmıştır. Çalışmada öğretmen adaylarının bilgi düzeylerini belirlemek için geliştirilen bilgi başarı leşti kullanılmıştır. Başarı testi bütün gruplara ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15.00 paket programı ile analiz edilmiştir. Analizlerde Mann Whitney U ve Wilcoxon Anlamlı Sıralar Testleri yapılmıştır. Ayrıca konuyla ilgili olarak 4 adet çizim 5 adet klasik açıklama sorusu her iki gruba hem konu işlenmeden önce hem de konu işlendikten sonra sorularak kavram yanılgıları belirlenmeye çalışılmıştır. Sonuçlara göre origami ile yapılan modeller sayesinde deney grubu öğretmen adaylarının kontrol grubu öğretmen adaylarına göre başarı düzeylerinin daha çok arttığı,çizim ve klasik açıklama sorularını daha iyi cevapladıkları ve kavram yanılgılarının belirgin düzeyde azaldığı tespit edilmiştir.
 
ABSTRACT: In this study, the effect of the origami technique in the teaching of nucleic acids with which students have trouble understanding, has been investigated. While the topic was explained to the control group of 40 students with a traditional teacher-centered teaching method according to a previously prepared lesson plan created in terms of the curriculum, it was explained to the 40 students in the experimental group in an identical manner and then followed by creating models of the nucleic acids using the origami technique. In this study, in order to determine the knowledge levels of the teacher, candidates success test was applied to both groups as a pre-test and post-test. The data were analysed ıısinı» SPSS 15.00 packet program. In the analysis of the data, Mann Whitney U and the Wilcoxon significance rank order tests were carried out. Another aim of this study was to determine the topic misconceptions held by tile students by asking for 4 drawings and 5 classical explanation questions to the ftvo groups both before and after the explanation of the topic. According to results, due to the use of the models with origami, the students in the experimental group had a higher increase in their levels of success, answered the classical explanation questions better and produce belter drawings and also decreased their topic misconceptions to a level lower than that of the control group.
 

Source

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

2012

Issue

43

URI

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNME1UQTVPUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8830

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.