• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

19 Mayıs Universitesi samsun eğitim fakultesinde öğrenim gören Türk ve yabancı uyruklu öğrencilerin öğretim programlarına yonelik bakıs acılarının incelenmesi

Date

2012

Author

Gökalp, Murat

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu arastırmada, 19 Mayıs Üniversitesi Samsun Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören Türk ve yabancı uyruklu öğrencilerin öğretim programlarına yönelik bakıs açılarının öğrencilerin okudukları bölüm ile yas, cinsiyet, medeni durum ve milliyet değiskenlerine göre farklılasıp farklılasmadığı incelenmistir. Arastırmanın evrenini Samsun Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören öğrenciler olusturmaktadır. Örneklemini ise, 2009-2010 öğretim yılı Güz döneminde farklı bölümlerde okuyan 53 Türk ve 53 yabancı uyruklu öğrenci olusturmustur. Arastırmada veriler, arastırmacılar tarafından hazırlanan, 5 li likert tipi 20 maddeden olusan, dereceleme ölçeğiyle toplanmıstır. Arastırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizinde, frekans ve yüzde hesaplamaları, ‘t’ testi, tek yönlü varyans analizi ve LSD çoklu karsılastırma kullanılmıstır. Arastırmada elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin öğretim programlarına bakıs açılarında, cinsiyet değiskeni açısından kız öğrencilerin lehine, medeni durum değiskeni açısından evli öğrenciler lehine ve millet değiskeni açısından yabancı öğrenciler lehine anlamlı fark belirlenmistir (p0.05). Öğrenim görülen bölümler ve yas durumlarına göre de istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edilmistir.
 
In this study, native and foreign students‘ opinions about educational programs at 19 Mayis University were studied according to their sex, age, marital status and nationality. The case study and the research consist of 53 Turkish and 53 foreign students who attended different departments of Samsun Education Faculty. Data required a questionnaire developed by researcher with 5 Likert type with 20 items. Data was analyzed in terms of frequencies, percentages, t-Test, One way Anova, Post Hoch (LSD). The results of research show that there are meaningful differences between of variables about instructional programs (p<0.05).
 

Source

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)

Volume

11

Issue

39

URI

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNd01EWTFOUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8745

Collections

  • Makale Koleksiyonu [28]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.