• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yeni ilköğretim matematik programı hakkında öğrenci velileri ne düşünüyor?

Tarih

2011

Yazar

Eraslan, Ali

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı uygulanmakta olan yeni ilköğretim matematik programı hakkında öğrenci velilerinin görüş ve değerlendirmelerini ortaya koymaktır. Bu amaca yönelik daha önce pilot okul olarak seçilen bir ilköğretim okulunda öğrenim gören sekizinci sınıf öğrencilerinin velileri arasından seçilen üç kişi ile görüşmeler yapılmış ve bu görüşmelerin yazılı dökümü nitel araştırma teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre veliler: (a) yeni matematik programını olumlu karşılamakta, (b) proje ödevi ve performans görevlerini yararlı bulmakla beraber amacına uygun kullanılmadığını düşünmekte, (c) yeni SBS sınav sistemine olumlu yaklaşmakla beraber gerek aile bütçesinin gerekse çocuğun günlük yaşamının bundan negatif yönde etkilendiğini düşünmekte ve (d) yeni matematik programı hakkında yeterince bilgilendirilmediklerini ifade etmektedirler. Ortaya çıkan sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.
 
The purpose of the study is to reveal parents‘ views on the new elementary mathematics curriculum. For this aim, three parents, whose children are 8th grade students in an elementary school, were interviewed at the end of semester. The data collected from interviews were qualitatively analyzed. The results showed that parents: (a) are in favour of the new mathematics curriculum, (b) think that performance-based tasks and homework projects are useful but they are not used in a manner described by the new program, (c) think that the new SBS system has some advantages for students but at the same time that puts additional cost on family-budget and negatively affects student daily-life, and (d) lack sufficient knowledge about the new mathematics program. Suggestions are made in light of the results at the end.
 

Kaynak

Milli Eğitim

Cilt

40

Sayı

189

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFek5UWXdNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8739

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.