• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lısans Duzeyındekı Resım Atolye Derslerınde Plastık Anlayışın Ogretımı ( Kavramlar ve Terımler )

Date

2011

Author

Kaptan, Ata Yakup
Ümer, Engin

Metadata

Show full item record

Abstract

Lisans düzeyi resim atölye derslerinde nasıl bir atölye eğitimi verilmesi gerektiği konusunda ortak bir cevap bulmak gerçekten zordur. Ülkemizin çeşitli bölgelerinde yer alan fakültelerde, hatta aynı bölümün farklı iki atölyesinde farklı anlayışlar ve sistemler atölye eğitimi kapsamında kullanılmaktadır. Ancak her alanda olduğu gibi resim atölye derslerinde de kullanılabilir bir ortak dil, bu derslerde verilecek olan bilgiyi somutlaştıracaktır. Bu ortak dil, kavramlardan ve terimlerden oluşmalıdır. Bu kavram ve terimler, kaynağını sanatın kendi tarihi ve kültüründe bulur. Bu nedenle sanatın kendi tarihi içinde görülen sorunlar ve çözümler öğrencinin atölye eğitimi kapsamında plastiği öğrenmesinde önerilebilir geçerli bir çerçeve sunmaktadır.
 
It is really difficult to find an answer to the question how a painting studio course should be taught in painting studio courses at undergraduate level. There are different approaches and systems in the faculties in various region of Turkey, even in two different ateliers of the same department. But as in every field, an applicable common language in painting courses will legalize the knowledge to be given in these courses. This common language should consist of concepts and terms which find their sources in the history and culture of the art itself. Thus, problems and solutions seen in the history of the art present a suggestible valid framework in that students learn plastics within the scope of painting studio education.
 

Source

Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi

Volume

19

Issue

2

URI

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFNE56TXlNZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8678

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.