• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üstkavramsal öğretim etkinliklerinin biyoloji öğretmen adaylarının tohumlu bitkilerle ilgili kavramsal anlamaları üzerindeki etkisi .

Tarih

2011

Yazar

Yürük, Nejla
Selvi, Meryem
Yakışan, Mehmet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Üstkavramsal bilgi ve faaliyetler bireyin kavramsal sistemi üzerinde uygulanan ve direkt olarak bireyin kavramsal sistemi ile ilgili olan üstbilişsel bilgi ve faaliyetlerdir. Bu çalışmada öğretmen adaylarında üstkavramsal faaliyetlerini aktif hale getiren öğretim etkinlikleri uygulanmıştır. Çalışmanın amacı üstkavramsal öğretim etkinliklerinin biyoloji öğretmen adaylarının tohumlu bitkilerle ilgili sahip oldukları alternatif kavramlarındaki değişime etkisini incelemektir. Çalışmaya tohumlu bitkilerle ilgili bir üniversite ikinci sınıf laboratuvar dersini alan 32 biyoloji öğretmen adayı katılmıştır. Tek grup öntest sontest araştırma deseninin kullanıldığı çalışmada öğretmen adaylarına öğretim etkinliklerinden bir hafta önce ve sonra tohumlu bitkilerle ilgili kavramsal anlamalarını tespit etmek amacıyla 13 açık uçlu soru verilmiştir. Öğretmen adaylarında üstkavramsal faaliyetleri aktif hale getirmek amacıyla poster hazırlama, günlük yazma, kavram haritası oluşturma, sınıf ve grup tartışmaları gibi farklı öğretim etkinlikleri uygulanmıştır. Öğretmen adaylarının tohumlu bitkilerle ilgili öğretim etkinliklerinden önce ve sonra sahip oldukları alternatif kavramlar tespit edilerek öğretim etkinlikleri sonrasında değişen, değişmeyen ve yeni oluşan alternatif kavramlar belirlenmiştir. Araştırmanın bulguları üstkavramsal öğretim etkinliklerinin öğretmen adaylarının tohumlu bitkilerle ilgili alternatif kavramlarının değişmesinde etkili olduğunu göstermektedir.
 
The term metaconceptual refers to metacognitive knowledge and processes that are acting on and related to one‘s conceptual system. In this study, metaconceptual teaching activities were implemented to facilitate pre- service teachers‘ engagement in metaconceptual processes. It was the purpose of this research to investigate the changes in pre-service teachers‘ alternative ideas regarding flowering plants after being exposed to metaconceptual teaching activities. The participants consisted of 32 pre-service teachers who were enrolled in a college level second-year laboratory class about flowering plants. A 13 item open-ended question set was administered a week before and a week after the instructional interventions. In order to facilitate students‘ engagement in metaconceptual processes, they were exposed to several instructional activities including poster drawing, journal writing, concept mapping, and class and group discussions. Alternative conceptions that pre-service teachers had prior to and following the instructional interventions were identified and the ones that changed, did not change and developed after the instruction were examined. The results of this study show that metaconceptual teaching activities were effective at changing pre-service teachers‘ alternative conceptions regarding flowering plants.
 

Kaynak

Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri

Cilt

11

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFMU1Ea3lNZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8560

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.