HZ. Peygamber’in Cebrail’i görmesinin Allah’ı gördüğü iddialarına dönüştürülmesi
Abstract
Kur’ân-ı Kerîm Tekvîr ve Necm sûrelerinde iki kez Hz. Muhammed’in Ceb- rail’i gördüğünden bahseder. Ancak bu olay daha sonradan Allah’ı gördüğü iddialarına dönüştürülmüştür. Özellikle mi’râc anlatılarına ait rivayetlerde dillendirilen bu iddia, hiçbir ilgisi yokken Necm sûresindeki âyetlerle ilişki- lendirilmiştir. Oysa Kur’ân, Hz. Mûsâ örneğinde olduğu gibi peygamber bile olsa bir beşerin Allah’ı göremeyeceğini çok açık bir şekilde vurgular. Üstelik Necm sûresinde Hz. Muhammed’in Allah’ı değil Cebrail’i gördüğünden bah- sedilmektedir. Buna rağmen rivayetlerde dile getirilen bu iddia aynı sûre- deki âyetlere dayandırılmıştır. Bu makale Hz. Muhammed’in Allah’ı gördü- ğü iddiasının ne derece gerçekçi olduğunu ve vahiyle ilişkilendirilip ilişki- lendirilemeyeceği konusunu irdelemektedir. The Qur‘an talks about that Muhammad saw Archangel Gabriel twice in the chapters of Takwir and Necm. However, this event was later changed t o the claim that the Prophet saw Allah instead of Gabriel. In particular, this event is connected with the event of Muhammad‘s ascension, whereas there is not any relationship between the ascension and the verses in the chapter of Necm. Moreover, as in the example of Moses, the Qur‘an focuses that any human being including prophets cannot see Allah directly. In fact, it is stated in the chapter of Necm that the Prophet Muhammad did not see Al lah but Archangel Gabriel. This article examines whether the Prophet Mu- hammad saw Allah or not based on the related verses in the Qur‘an.
Source
Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi DergisiVolume
0Issue
31URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVeE56UTJOZz09https://hdl.handle.net/20.500.12712/8522