• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Effect of In-Service Education Program Developing for Improving Competences of Preschool Teachers in the Inclusive Education

Tarih

2019

Yazar

Sönmez, Nesrin
Alptekin, Serpil
Bıçak, Bayram

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The aim of this study is to determine the effects of in-service education program(INSEP) that is developed for increasing the competences in the inclusive education ofthe pre-school education teachers (PSETs), on their knowledge level and self-efficacyperceptions, and on the satisfaction of the teachers with regard to the program. Thepretest-posttest control group design was used in the study. The independent variableof the study is the INSEP that is applied to the control group. The dependent variablesare the knowledge level and self-efficacy perception level of the teachers in the bothgroup of inclusive education. The participants of the study consist of 35 pre-schoolteachers. The data of the study are collected through Information Form, InclusiveEducation Information Test (IEIT), scale of “Teacher Efficacy for the Inclusion of YoungChildren with Disabilities (TEIYD) and INSEP Satisfaction Questionnaire. The analysisof the research data is performed by using SPSS 16.0 program. The data is receivedthrough IEIT and TEIYD, and analyzed through Dependent Sample t-test; and thesatisfaction levels of the teachers are analyzed descriptively. In this study the INSEP isapplied which aims to develop the competences of the PSETs’ towards inclusion. As aresult of the application, it is found that while there is no significant differencebetween the pre-test scores of the experimental group and control group (p0.05); asignificant difference is found between the post-test scores (p0.05). Towards theeffect of the applied INSEP on the self-efficacy perception of the teachers on inclusion,it is found that there is a significant difference between the post-test scores of theexperimental and control groups (t(33) 6.283, p0.000). At the same time, it isdetermined that the teachers have positive view towards the applied INSEP.
 
Araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim öğretmenlerinin (OÖEÖ) kaynaştırmaeğitiminde yeterliliklerini artırmaya yönelik geliştirilen hizmet içi eğitim programının(HEP), öğretmenlerin kaynaştırma eğitimi konusunda bilgi düzeylerine ve öz-yeterlikalgılarına etkisi ile öğretmenlerin programa ilişkin memnuniyet düzeylerinibelirlemektir. Araştırmada ön-test-son-test kontrol gruplu desen kullanılmıştır.Çalışmanın bağımsız değişkeni, kontrol grubunda uygulanan HEP’ tir. Bağımlıdeğişkenleri ise, her iki gruptaki öğretmenlerin kaynaştırma eğitimindeki bilgidüzeyleri ve öz-yeterlik algı düzeyleridir. Çalışmanın katılımcıları, toplam 35 okulöncesi eğitim öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmada veriler araştırmacılartarafından hazırlanan Bilgi Formu, Kaynaştırma Eğitimi Bilgi Testi (KEBT), ÖzelGereksinimli Çocukların Kaynaştırılmasına Yönelik Öğretmen Yeterliği (ÖGÇKÖY)ölçeği ve HEP Memnuniyet Anketi ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizi SPSS16.0 programında gerçekleştirilmiştir. KEBT ve ÖGÇKÖY ölçeğinden elde edilen verilerBağımlı Örneklemler t-Testi ile öğretmenlerin memnuniyet düzeyleri ise betimselolarak analiz edilmiştir. Araştırmada OÖEÖ’nün kaynaştırmaya yönelik yeterliklerinigeliştirmeyi hedefleyen HEP uygulanmıştır. Uygulama sonunda gruplar arasında,deney grubu ile kontrol grubunun ön-test puanları arasında anlamlı bir farkbulunmamakta iken (p0,05); son-test puanları arasında anlamlı bir farkbulunmuştur (p0,05). Uygulanan HEP’in öğretmenlerin kaynaştırmaya yönelik özyeterlik algılarına etkisine yönelik olarak, deney ve kontrol grubunun son-testpuanları arasında anlamlı bir farklılaşma olduğu belirlenmiştir (t(33) 6.283, p0.000).Aynı zamanda öğretmenlerin uygulanan HEP’e yönelik olumlu görüşlere sahip olduğubelirlenmiştir.
 

Kaynak

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

20

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpNeU5EZzBOQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8495

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.