• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

8.sınıf İngilizce dersi okuma becerisinin geliştirilmesinde yaratıcı dramanın kullanımı

Thumbnail

Göster/Aç

135188.pdf (1.071Mb)

Tarih

2021

Yazar

Ayna, Dilek

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Ayna, D. (2021). 8.sınıf İngilizce dersi okuma becerisinin geliştirilmesinde yaratıcı dramanın kullanımı. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.

Özet

Bu araştırmanın amacı, yaratıcı drama tekniğinin yabancı dil öğretiminde okuma becerisine etkisini ve öğrenenlerin yaratıcı dramaya karşı olan tutumlarını saptamaktır. Araştırmanın çalışma gruplarını Samsun merkezde bulunan Özel bir ortaokulun 8.sınıfında eğitim gören 40 öğrenci (20 deney grubu, 20 kontrol grubu) oluşturmaktadır. Uygulamada deney ve kontrol örneklem grupları rastgele olarak belirlenmiştir. Uygulama çalışmaları 8.sınıf devlet kitabında bulunan diyaloglarla yapılmıştır. Kontrol grubunda devlet kitabındaki diyaloglar mevcut eğitim programında bulunan etkinlikler çerçevesinde incelenmiştir. Deney grubunda ise söz konusu kitaptaki diyaloglar yaratıcı drama tekniği uygulanarak incelenmiştir. Çalışma 14 haftalık bir sürede gerçekleşmiştir. Her iki gruba da uygulamaya başlaman önce ilk hafta öntest, uygulamanın bitiminde son hafta ise son test yapılmıştır. Araştırmanın veri toplama analizinde nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, ön test ve sontest gruplu araştırma modeli oluşturulmuştur. Nicel veri analizinde hipotez testleri kullanılmıştır. Buna ek olarak anket sonuçları için, SPSS 22. sürümü analiziyle güvenirlik ve geçerlilik elde edilmiştir. Ayrıca, veri toplama aracı olarak, İngilizce dersinde yaratıcı dramanın uygulanmasına yönelik olarak tutum ölçeği anket formu uygulanmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen veriler SPSS analiz programına girilmiş ve veri sonuçları frekans analizi, yüzde değerleri, genel başarı ortalamaları, standart sapma betimlemeli istatistik sonuçlarıyla ortaya çıkarılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda yaratıcı drama tekniğinin uygulandığı deney grubunda son test başarı puanlarının, mevcut eğitim programının uygulandığı kontrol grubundaki öğrencilerin başarı puanlarına göre daha yüksek olduğu saptamasında bulunulmuştur. Kontrol ve deney gruplarının son test puanları arasında oldukça anlamlı bir farklılığın olduğu görülmüştür. Ayrıca yaratıcı drama tekniğinin okuma becerisinin gelişiminin yanı sıra sözcük ve dilbilgisi öğretimi açısından da mevcut öğretim programında yer verilen etkinliklere oranla öğrenilenlerin daha çok akılda kalmasına ve anımsanmasına olanak sağladığı sonucuna varılmıştır. Yaratıcı drama tekniğinin, yabancı dil öğretiminde okuma becerisinin geliştirilmesinde, dolaylı olarak sözcük ve dilbilgisi öğretimine de katkı sağladığı gerçeğinden hareketle alternatif bir ders öğretim yöntemi olarak kullanılabileceği değerlendirmesinde bulunulmuştur. Yaratıcı drama tekniğinin online (çevrimiçi) eğitim üzerinden yapılması öğrencilerin hem tutumlarında hem de okuduğunu anlama becerisi üzerinde olumlu anlamda katkı sağlamıştır.
 
The aim of this study is to determine the effect of creative drama technique on reading skills in foreign language teaching and the attitudes of the students towards creative drama. The sample of the study consists of 40 students (20 experimental group, 20 control group) studying in the 8th grade of a private secondary school in Samsun. In practice, the experimental and control sample groups were randomly determined. The application studies were made with the dialogues in the 8th grade coursebook published by the ministry of education. In the control group, the dialogues in the coursebook were examined within the framework of the activities in the current education program. In the experimental group, the dialogues in the book in question were analyzed by applying the creative drama technique. The study took place for 14 weeks. Both groups were pre-tested in the first week before starting the application and in the last week at the end of the application. The quantitative research method was used in the data analysis of the research. In the research, a research model with pretest and posttest groups was created. Hypothesis tests were used in quantitative data analysis. In addition, the reliability and validity of the survey results were obtained with the analysis of SPSS, 22nd version. In addition, as a data collection tool, an attitude scale questionnaire form was used for the application of creative drama in English lessons. The data were analyzed by the SPSS analysis program and the findings were gained by frequency analysis, percentage values, general success averages, and standard deviation descriptive statistics. In the results of this study, it was clear that the post-test success scores of the experimental group in which the creative drama technique was applied were higher than the achievement scores of the students in the control group where the current education program was applied. It was observed that there was a significant difference between the post-test scores of the control and experimental groups. Beside the positive effects of creative drama technique in enchancing of the reading skills, they helped the students to learn vocabulary and grammar which would be more permanent and remembered more than the other activities used in the correct curriculum. It also enables the notions learnt, such as vocabulary and grammar to be more permanent and to be remembered more than the usage of the activities developed in the current education program. It has been decided that the creative drama technique can be useful in lessons as an alternative to other techniques, considering the fact that it enchance not only the reading skill but also vocabulary and grammar of the students. Creative drama technique through online education has contributed positively to the ability of learners to understand both their attitudes and reading of the skills.
 

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/135188.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/33691

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [145]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.