• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Resim Ana Sanat Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Resim Ana Sanat Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sanatta ifade biçimi olarak anamorfik metot

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (7.430Mb)

Tarih

2021

Yazar

Güven, Emel

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Güven E. (2021). Sanatta ifade biçimi olarak anamorfik metot. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.

Özet

Perspektifin doğuşuyla eş zamanlı olarak ortaya çıkan anamorfik kavramı, perspektif ve matematik kurallarını içeren çözümlemelere dayalı olarak görsel algıda yanılsamalar yaratan bir ifade biçimini temsil eder. Anamorfik yaklaşım, geleneksel sanat anlayışından farklı olarak izleyicinin sanat eseriyle olan diyaloğunu, keşfetmeye dayalı bir iletişime dönüştürmesiyle, ayrıca sanatçının izleyiciye vermek istediği mesajı kendi ifade biçimiyle aktarmasını mümkün kılmasıyla dikkat çekmektedir. Bir ifade aracı olarak sanatla olan ilişkisi bağlamında anamorfik metodunun temel unsurlarının açıklanmasını ve tarihsel süreç içerisinde dönüşümlerinin ortaya konulmasını amaçlayan bu araştırma, temel konu, kavram ve yaklaşımların tanımlanması ve tarihi bir perspektiften incelenmesine yönelik literatür taramasına dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda ilk olarak anamorfik yöntemin tanımı, teknikleri, tarihteki gelişimi incelenmiş, daha sonra günümüzdeki yeri, anamorfik çözümlemelere dayalı üretim yapan sanatçıların eserleri üzerinden, yaratmak istedikleri etki ve yorumlama biçimleri ele alınmıştır. Çalışma kapsamında, kadın ve kadın bedenine yapılan çeşitli algı, söylem ve toplumsal bakış temalı anamorfik çözümlemeleri içeren kişisel uygulamalara yer verilmiştir. Kadın ve kadın bedeni temalı, anamorfik çözümlemelere dayalı olarak gerçekleştirilen seri, beşi düzlem anamorfoz ve altısı silindir ayna anamorfoz kategorisinde on bir adet tuval üzerine yağlıboya resim çalışmalarından oluşmaktadır.
 
The concept of anamorphic, which emerged simultaneously with the birth of perspective, represents a form of expression that creates illusions in visual perception based on analysis involving perspective and mathematical rules. Unlike the traditional understanding of art, the anamorphic approach draws attention by transforming the dialogue of the viewer with the artwork into an interactive communication based on exploration, and making it possible for the artist to convey the message he wants to convey to the audience in his own way of expression. This research, which aims to explain the basic elements of the anamorphic method in the context of its relation with art as a means of expression and to reveal its transformations in the historical process, was carried out based on the literature review to examine the theoretical and methodological infrastructure of the study from a historical perspective. In this regard, firstly, the definition of the anamorphic method, its techniques and its development in history were analyzed, then its current place, the effects and interpretation styles that artists who make production based on anamorphic analysis want to create through their works are discussed. Within the scope of the study, personal practices including various perception, discourse and social perspective themed anamorphic analysis on women and women's bodies were included. The series, based on anamorphic analysis with the themes of woman and female body, consists of eleven oil paintings on canvas in the category of 5 plane anamorphosis and 6 cylindrical mirror anamorphosis.
 

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/135509.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/33471

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [12]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.