Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTemel, Zeynep Fulya
dc.contributor.authorTemiz Çağlar, Aslı
dc.date.accessioned2022-05-31T05:24:40Z
dc.date.available2022-05-31T05:24:40Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationTemel, Z. F., & Temiz Çağlar, A. (2021). Anlatı oyun pedagojisi: Erken çocukluk eğitiminde oyun temelli bir yaklaşım. Yaşadıkça Eğitim, 35(2), 758-773. Doi: 10.33308/26674874.2021352291en_US
dc.identifier.issn1300-1272 / 2667-4874
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33308/26674874.2021352291
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33278
dc.description.abstractBu çalışmada Finlandiya’da geliştirilmiş olan oyunun gücünü ve yetişkin çocuk ortaklığını savunan Anlatı Oyun Pedagojisi (Narrative Play Pedagogy) tanıtılmıştır. Çalışma kapsamında yaklaşımın teorik ve felsefi temellerine, eğitim ortamına, yetişkin rollerine, günlük eğitim akışına, planlama, uygulama ve değerlendirme sürecine ilişkin bir kavramsal çerçeve çizilmeye çalışılmıştır. Anlatı Oyun Pedagojisi, Hakkarainen ve Bredikyte tarafından 1990’lı yılların sonunda geliştirilmiştir. Teorik ve felsefi temelleri büyük oranda Kültürel Tarihsel Kurama ve Profesör Vasili Davydov ve ekibinin ileri sürdüğü görüşlere dayanmaktadır. Bu yaklaşımda çocuk oyunlarını geliştirme, genişletme ve oyun ile öğrenme hedefleri arasındaki geçişi kolaylaştırma amaçlanmıştır. Uygulamalar, çocuğu oyuna davet eden okul içi ve okul dışı çeşitli öğrenme ortamlarında yürütülür. Çocuklar anlatı oyun dünyalarında farklı yaşlardaki akran grupları ve yetişkin oyun ortakları ile hayali roller üstlenerek maceralar yaşarlar. Anlatı Oyun Pedagojisi, Türkiye’de okul öncesi eğitim kurumlarında oyun kültürünü geliştirmek için ilham verici bir örnek olarak uzmanlara ve uygulayıcılara yol gösterici olabilir.en_US
dc.description.abstractThis study introduces the pedagogy of narrative play, a method developed in Finland to preserve the power of play and support adult-child partnerships. It attempts to design a conceptual framework encompassing the theoretical and philosophical foundations of the approach, the educational environment, roles discharged by adults, daily flow, planning, implementation and evaluation process. Hakkarainen and Bredikyte developed the narrative play pedagogy in the late 1990s. Essentially, this methodology is theoretically and philosophically grounded in Vygotsky’s cultural-historical theory of development and the opinions expressed by Professor Vasili Davydov and his team. This approach aims to devise games for children and facilitate the transition between play and school learning tasks. The pedagogy is practised in varied in-school and out-of-school environments that invite children to play. Children experience adventures in fictional worlds, playing imaginary roles with peers of different ages as well as adults as their acting partners. Narrative play pedagogy can guide experts and practitioners and represents an inspiring example of constructing a game-based learning culture in preschool education institutions in Turkey.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.33308/26674874.2021352291en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjecterken çocukluk eğitimien_US
dc.subjectanlatı oyun ve öğrenmeen_US
dc.subjectanlatı oyun pedagojisien_US
dc.subjectearly childhood educationen_US
dc.subjectnarrative play and learningen_US
dc.subjectnarrative play pedagogyen_US
dc.titleAnlatı oyun pedagojisi: Erken çocukluk eğitiminde oyun temelli bir yaklaşımen_US
dc.title.alternativeNarrative play pedagogy: A play-based approach to early childhood educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Samsun Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakım ve Gençlik Hizmetleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7533-0651en_US
dc.contributor.institutionauthorTemiz Çağlar, Aslı
dc.identifier.volume35en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage758en_US
dc.identifier.endpage773en_US
dc.relation.journalYaşadıkça Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster