• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Meslek Yüksekokulları
  • Samsun Meslek Yüksekokulu
  • Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü
  • SMYO, Pazarlama Ve Reklamcılık Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Meslek Yüksekokulları
  • Samsun Meslek Yüksekokulu
  • Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü
  • SMYO, Pazarlama Ve Reklamcılık Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tüketicilerin benlik kurgusu ve anlık satın alma eğilimi arasındaki ilişki

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (441.2Kb)

Tarih

2021

Yazar

Özden, Aybike Tuba

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Özden, A. T. (2021). Tüketicilerin benlik kurgusu ve anlık satın alma eğilimi arasındaki ilişki. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 17(2), 483-505. Doi: 10.17130/ijmeb.827936

Özet

Anlık satın alma, tüketim toplumlarında gittikçe artan bir tüketim davranışıdır. Tüketicilerin benlik kurguları ile anlık satın alma eğilimleri arasındaki ilişki, kültürlerarası farklılıkların anlaşılması için önem taşımaktadır. Yapılan araştırmalarda genellikle benlik kurgusunun bireyci ve toplulukçu olarak iki boyutuyla ele alındığı görülmektedir. Bu çalışmada, diğerlerinden farklı olarak, Türk tüketicilerin bireyci, ilişkisel ve toplulukçu benlik kurgusu boyutları ile anlık satın alma eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Türkiye’nin üç büyük şehri olan İstanbul, Ankara ve Samsun’da407 tüketiciye anket uygulanmıştır. İlişkisel, bireyci ve toplulukçu benlik ile anlık satın alma eğilimi arasındaki ilişki, korelasyon katsayıları hesaplanarak incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, Türk tüketicilerin ilişkisel benlik puanlarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca; bireyci, ilişkisel ve toplulukçu benliğin anlık satın almanın anlamlı yordayıcısı olduğu belirlenmiştir. Bu çalışma, benlik kurgusunun üç boyutu ile anlık satın alma eğiliminin ilişkisine dair yapılmış ilk çalışma olması nedeni ile önem taşımaktadır. Elde edilen sonuçlar ışığında işletmelere ve araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
 
Impulsive buying is an increasing consumption behavior in consumer societies. The relationship between consumers’ self-construals and impulsive buying tendencies is important for understanding intercultural differences. In the researches, it is seen that the self-construal is generally discussed with two dimensions including individual self and collective self. In this study, different from the others, it is aimed to investigate the relationship between the relational, individual and collective self-construal dimensions of Turkish consumers and their impulsive buying tendencies. For this purpose, questionnaires were applied to 407 consumers in Turkey’s three largest city, Istanbul, Ankara and Samsun. The determination of the relationship between the relational, individual and collective self and impulsive buying was investigated by calculating the correlation coefficients. According to the results the relational self scores of Turkish consumers were higher. Furthermore, it has been determined that the individual, relational and collective self is a significant predictor of impulsive buying. The importance of the study stems from the fact that this is the first study on the relationship between the three dimensions of selfconstrual and the tendency of impulsive buying In line with the results various suggestions have been made to businesses and researchers.
 

Kaynak

Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi

Cilt

17

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.17130/ijmeb.827936
https://hdl.handle.net/20.500.12712/33275

Koleksiyonlar

  • SMYO, Pazarlama Ve Reklamcılık Bölümü Makale Koleksiyonu [2]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Romantik ilişkilerde siber flört istismarının beden imgesi ve benlik saygısıyla ilişkisi / Ayşegül Bakır ; Danışman Melek Kalkan. 

    Bakır, Ayşegül (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
    …
  • Klinik hemşirelerin profesyonel benlik kavramı ile spiritüel bakım algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi / Gonca Aktaş ; Danışman Serap Güleç. 

    Aktaş, Gonca (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019)
    …
  • Müzik öğretmenlerinin iş doyumları ve benlik saygılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi / Bilgi Kabakcı ; Danışman Bahar Güdek. 

    Kabakcı, Bilgi (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
    …



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.