• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Okul öncesi dönemde sosyal-duygusal gelişimin desteklenmesi: Piramit modeli ile ilgili çalışmaların gözden geçirilmesi ve ayrıntılı bibliyografisi

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (506.6Kb)

Date

2021

Author

Kalkan, Sinan
Rakap, Salih

Metadata

Show full item record

Citation

Kalkan, S. ve Rakap, S. (20 21). Okul öncesi dönemde sosyal-duygusal gelişimin desteklenmesi: Piramit modeli ile ilgili çalışmaların gözden geçirilmesi ve ayrıntılı bibliyografisi. Yaşadıkça Eğitim, 35(2), 311-332

Abstract

Sosyal-duygusal gelişimin çocukların genel gelişimleri ve ileriki yaşamları üzerinde etkilerini ortaya koyan araştırmabulguları, bilim insanlarını okul öncesi dönemdeki çocukların sosyal-duygusal gelişimini desteklemeye yönelik önleyici veiyileştirici müdahale programları geliştirmeye yöneltmiştir. Bu çalışma, okul öncesi yaş grubundaki çocukların sosyalduygusal gelişimlerini desteklemek amacıyla Piramit Modeli temel alınarak geliştirilen mesleki gelişim programlarınınetkililiğinin incelendiği deneysel araştırmalar ile öğretmenlerin bu model kapsamında yer alan stratejileri kullanmadüzeylerini inceleyen betimsel çalışmaları gözden geçirmeyi ve ayrıntılı bibliyografisini oluşturmayı amaçlamaktadır. Bubağlamda alanyazındaki ilgili araştırmaların belirlenmesi için kapsamlı ve sistematik bir kaynak taraması gerçekleştirilmişve dâhil etme ölçütlerini karşılayan 10 araştırmaya ulaşılmıştır. Araştırmalar, geliştirilen kodlama formları kullanılarakbelirlenen değişkenler ışığında özetlenmiştir. Bu çalışmanın bulguları öğretmenler için geliştirilen, bilimsel dayanaklı olan yada etkililiği araştırmalar tarafından kanıtlanmış yöntem ve stratejilerin öğretilmesini amaçlayan mesleki gelişimprogramlarının etkili olabilmesinin, bu programların planlanmasında ve sunulmasında etkili yaklaşımların tercih edilmesiyleyakından ilişkili olduğunu göstermektedir.
 
Research findings revealing the effects of social-emotional development on general development of children have led scientists to develop preventive and remedial intervention programs to support social-emotional development of young children. The purpose of this study was to conduct a review and annotated bibliography of experimental studies investigating impact of professional development (PD) focused on Pyramid Model practices and descriptive studies examining preschool teachers’ use of Pyramid Model practices. A systematic review of the literature was conducted to identify relevant studies; 10 studies (6 experimental and 4 descriptive) met the inclusion criteria and included in the current study. These studies were coded and summarized using investigator-developed coding forms. Findings show that the success of PD programs developed to train teachers on evidence-based practices is closely linked with how these programs are developed and delivered to teachers. In order to be effective, PD programs should use evidence-based and effective training practices.
 

Source

Yaşadıkça Eğitim Dergisi

Volume

35

Issue

2

URI

https://doi.org/10.33308/26674874.2021352280
https://hdl.handle.net/20.500.12712/33063

Collections

  • Makale Koleksiyonu [5]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.