• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Fen-Edebiyat Fakültesi
  • Felsefe Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Fen-Edebiyat Fakültesi
  • Felsefe Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nietzsche’de estetik kurtuluş

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (476.4Kb)

Tarih

2021

Yazar

Avcı, Nil

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Avcı, N. (2021). Nietzsche’de estetik kurtuluş. Felsefe Dünyası, 1 (73), 267-293. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/felsefedunyasi/issue/64193/973359

Özet

Eğer var olmak zorunlu olarak acıyı beraberinde getiriyorsa, hiç var olmamış olmak yada yok olmak daha arzulanası değil midir? Nietzsche’nin bu soruya olumsuz cevap vermeçabası ilk metinlerindeki dünyanın kurtuluşu (Welt-Erlösung) ya da varoluşun haklılandırılması (Rechtfertigung des Daseins) düşüncesinden başlanarak son yıllarındaki yaşama“evet” deme ya da yaşamı olumlama (Bejahung des Lebens) çağrısına değin takip edilebilir.Bu çaba yaşamın ve yaşama içkin tüm acının yaşanmaya değer olduğunu gösterme, onuhiçliğin karşısında haklı çıkarma çabasıdır. Bu çalışmanın amacı Tragedyanın Doğuşu’nda(Die Geburt der Tragödie) Nietzsche’nin varoluşu savunmak için estetik deneyimi ve estetikdeğerleri nasıl kullandığını çözümlemektir. Bu amaç doğrultusunda eserin estetik kurtuluş kavramı üzerinden bir okuması sunulacaktır. Eserde varoluşun değeri meselesi birduygu meselesi olarak karşımıza çıkarken bu duyguyu yaşatacak olanın yalnızca estetikdeneyim olduğunu görürüz. Estetik deneyimin nesnel boyutunu, başka bir deyişle, neyindeneyimlendiğini anlayabilmek için ise Nietzsche’nin sanatçılar-metafiziği (Artisten-Metaphysik) olarak adlandırdığı metafizik kuramını incelememiz gerekecektir.
 
If to exist necessarily means to suffer, is it not the case that not to have been existed or to stop existing is much more desirable than to exist? Nietzsche’s struggle to respond this question in a negative way can be traced by starting from his notions of salvation of the word (Welt-Erlösung) or of justification of existence (Rechtfertigung des Daseins) in his early works, to the call of saying Yes to life or of affirmation of life (Bejahung des Lebens) in his late years. This struggle is to justify that life and all the pain immanent to it is worth to live, to defend existence against the nothingness. The aim of this study is to analyze how Nietzsche uses aesthetic experience and aesthetic values to justify existence in The Birth of Tragedy (Die Geburt der Tragödie). With this aim, an interpretation of this work from the perspective of to the notion of aesthetic salvation is going to be presented. While in the work the problem of the value of existence is encountered as the problem of feeling, the only experience through which this feeling can arise will be given as aesthetic experience. To comprehend the objective side of aesthetic experience, in other words, to comprehend that which is experienced, we will have to examine the metaphysical theory which Nietzsche calls artists-metaphysics (Artisten-Metaphysik).
 

Kaynak

Felsefe Dünyası

Cilt

1

Sayı

73

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/33056

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [1]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.