Sokratesçi öğretme yaklaşımının ilköğretim Türkçe eğitim programına yansıması ve uygulamadaki durum / Belgin Çebi; Danışman Mustafa Kırcı
Abstract
İlköğretim Türkçe Eğitim Programında yer alan "sezdirme" kavramı buluş yaptırarak öğretmeyi başka bir deyişle Sokratesçi öğretme yaklaşımını imlemektedir.İlköğretim Tükçe Eğitim Programının birçok bölümünde Sokratesçi öğretme yaklaşımına göndermede bulunan sezdirme kavramı yer almıştır.Bu bölümler "genel amaçlar", "okuma-yazma", "anlama", "anlatım", "dilbilgisi", ve "yöntem"dir.Programın adı geçen bu bölümleri Sokratesçi öğretme yaklaşımı açısından değerlendirilmiştir.Ayrıca rastlantısal örneklem yoluyla seçilen öğrenci defterleri ile çalışma yapraklarında Sokratesçi öğretme yaklaşımının uygulamada kendine yer bulup bulamadığına bakılmıştır.Programın birçok yerinde "sezdirme" kavramıyla vurgulanan Sokratesçi öğretme yaklaşımının uygulamaya yeterince yansımadığı rastlantısal örneklem yoluyla seçilen öğrenci defterleri ile çalışma yapraklarından elde edilen belgelerle ortaya konulmuştur.
Collections
- Öksüz Koleksiyonu [714]