İlköğretim 7. sınıf Türkçe dersinde dramatizasyonla yaratıcı dramanın karşılaştırılması / Kahraman Koç ; Danışman Ahmet Çebi
Abstract
AMAÇ:İlköğretim 7. sınıf Türkçe dersinde okuduğunu anlama ve anladığını yazıyla anlatma bacerilerinin gelişiminde dramitazasyonunun bir yğöntem olarak kullnamakla yaratıcı dramayı bir yöntem olarak kullanmakla yaratıcı dramayı bir yöntem olarak kullanma arasınbda bir fark olup olmadığını ortaya koymaktır.Çalışa Türkçe dersleriyle sınırlıandığından kurumsal bölümde dil ve Türkçe eğitimi temel dil becerisi ve Türkçe öğretimide yöntemler üzerinde durulmuştur.Katılımcılarını bu çocuklar oluşturduğundan bu yaş grup çocuğun gelişimi üzerinde de durulmuştur. Bu çalışma 8 deneceden oluşan ön test ve son tesr desenli deneysel bir çalışmadır.deney tasarımı olarak kontrol kümeli ön test son test modeli kullnılmıştır.Deney kümesinde yaratıcı drama yöntemi kontrol kümesindeyse dramitazasyon yöntemi kullanılmıştır.Bu çalışmada elde edilen veriler 7. sınıf öğrencilerinde Türkçe derslerinde okuduğunu anlama ve anladığını yazıyla anlatma becerilerinin gelişiminde yaratıcı drama yönteminin dramitizasyon yönteminew göre daha etkili olduğunu ortaya koymuştur.ANAHTAR sözcükler:İlköğretim 7 sınıf çocuğu,Okuma becerileri,Yazma becerileri.Dramatizasyon,Yaratıcı drama
Collections
- Öksüz Koleksiyonu [714]