• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The use of poetry to teach English in intermediate level for efl students / Dalga Özal; Danışman Zerrin Eren.

Tarih

2005

Yazar

Özal, Dalga

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışma bildirişimsel-etkileşimsel bir çerçevede çağdaş İngiliz şiirini kullanarak geliştirilen aktivitelerin geleneksel öğretim yöntemleriyle karşılaştırıldığında İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen orta seviyedeki Anadolu Lisesi dokuzuncu sınıf öğrencilerinin temel dil becerilerini geliştirmedeki etkililiğini araştırdı.Ayrıca öğrencilerin okullardaki geleneksel dil öğretim yöntemlerine yaklaşımları ve şiir temelli öğretim sürecinin bu yaklaşım üzerindeki etkileri de araştırıldı.Deneysel gruba şiir temelli aktiviteler uygulanarak yabancı dil öğretilirken kontrol grubuna geleneksel öğretim teknikleri uygulandı.Her iki gruptaki öğrencilere deney sürecinin başında ve sonunda öğrenci yaklaşımlarını araştıran birer anket verildi.Çalışma boyunca her iki gruba da gelişimlerini değerlendiren dörder sınav ve birer son sınav uygulandı.Anketlerden elde edilen veriler bir istatistiksel analiz programı olan SPSS Pearson's Chi-Square testi ile sınavlardan elde edilen verilerse yine SPSS programında Levene's T-test ile analiz edildi.İstatistiksel değerlendirme sonucunda toplam olarak her sınavda iki grup arasında anlamlı fark bulunduğu görüldü.Anketlerden elde edilen bulgulara göre ise deney sürecinin başında her iki grup da yabancı dil öğretimine karşı olumsuz düşüncelere sahipken çalışma sonunda deneysel grubun görüşlerinde olumlu yönde anlamlı bir değişiklik olduğu saptandı.Yukarıda sözü edilen bulgular ve öğrenci davranışlarının gözlemlenmesi sonucunda şiir temelli aktivitelerin Anadolu liselerinde yabancı dil olarak öğrenen orta seviyedeki dokuzuncu sınıf öğrencilerinin dört temel dil becerisini geliştirmekte geleneksel öğretim yöntem ve tekniklerinden daha etkili olduğu ; öğrencilerin yabancı dil öğrenimine karşı olumlu bir tutum geliştirdikleri söylenebilir.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/17264.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/31072

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [145]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.