İlköğretim programında okutulmakta olan hayat bilgisi derslerinin, öğrencileri fen bilgisi derslerine hazırlamadaki etkileri / Sibel Demir; Danışman Tohit Güneş
Abstract
Bu çalışmada ilköğretim programında okutulmakta olan hayat bilgisi derslerinin öğrencileri fen bilgisi dersine hazırlamadaki etkileri araştırılmıştır.Bu amaçla örneklem içerisindeki öğretmen ve öğrencilere anket uygulanmıştır.Araştırma örneklemini Samsun merkez okullarından rasgele seçilen okullardaki 430 3.sınıf, 488 4.sınıf, 489 5. sınıf ve 443 8.sınıf öğrencileri ile 166 sınıf öğretmeni ve 68 fen bilgisi öğretmeni oluşturmaktadır.Elde edilen veriler SPSS 11.5 paket programında değerlendirilmiştir.Aritmetik ortalama,Kay-kare ve Crosstab kullanılarak veriler değerlendirilmiş,örneklemler arası ilişkiler karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir.Çalışmadaki amaç, ilköğretim programında okutulmakta olan hayat bilgisi derslerinin öğrencileri fen bilgisi derslerine hazırlamadaki etkilerini belirlemek ve öğrencileri fen derslerine hazırlayacak anlamlı öğrenmenin gerçekleşip gerçekleşmediğini ortaya koymaktır.Elde edilen verilere göre hayat bilgisi derslerinin öğrencileri fen bilgisi derslerine hazırlamada son derece etkili fakat yetersiz olduğu saptanmıştır.Hayat bilgisi derslerinde öğrenilen fen konularındaki bilgilerin doğru veya yanlış olması daha sonraki yıllarda etkili olmakta ve hayat bilgisi derslerindeki yanlış algılamaların fen bilgisi ile kavramların anlaşılmasını da zorlaştırdığı veya yanlışlığın devam ettiği gözlenmiştir.
Collections
- Öksüz Koleksiyonu [714]