Ortaoğretim öğrencilerinin resim dersi başarı düzeyi ve ilgilerinin incelenmesi / Engin Güney; Danışman Gülten İmamoğlu
Abstract
Bu araştırma ile orta öğretim öğrencilerinin resim dersi başarı düzeyleri ve ilgilerine; öğrenci, eğitimci , aile ve çevre , eğitim sistemi ve fiziki mekan gibi faktörlerin nasıl etki ettikleri tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırmamız dört ana bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde ; konumuz ile ilgili genel bilgilere değinildikten sonra araştırmamızın problem ve alt problemleri belirlenmiştir. Amaç , önem , sınırlılıklar , tanımlar ve ilgili araştırmalar bu bölümde yer almaktadır.İkinci bölümde araştırmada uygulanacak yöntemler belirlenmiştir. Bu araştırmanın yöntemi iki ayrı planda uygulanmıştır.Bunlar : 1.Kaynak taraması, 2.Anket uygulamasıdır.Üçüncü bölümde belirlenen ve alt problemlere yönelik elde edilen bulgular ve yorumları yer almaktadır.Dördüncü bölümde ise; araştırmada ulaşılan bilgiler doğrultusunda sonuçlara, tartışmalara ve önerilere yer verilmiştir.Araştırmamız sonucunda orta öğretim öğrencilerinin resim dersi başarı düzeyi ve ilgilerini etkileyen çok yönlü problemlerin olduğu ve bu problemlerin öğrencilerin başarı düzeyi ve ilgilerini nasıl etkilediği tespit edilmiştir.