Resim-iş eğitimi bağlamında Anadolu Güzel Sanatlar liselerinin kuruluş amaçları, bugünkü durumu, karşılaşılan sorunlar ve öneriler / Serdar Sevinç; Danışman Gülten İmamoğlu.
Abstract
Toplumların ihtiyacı olan insan modelinin yaratıcı insan modeli olduğu düşünülmektedir.Yaratıcı insan araştıran, merak eden, soru soran,deneyler yapabilen, birtakım sentezlere varabilen doğaya ve nesneye daha sorgulayıcı bakabilen insandır.Sanat eğitimi aracılığı ile yaratıcılık ve yaratıcılık eğitimi desteklenebilmekte ve devamlılığı sağlanabilmektedir.Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri, orta öğretime bağlı eğitim kurumlarıdır. Güzel sanatlara yönelik programlar uygulayan yüksek öğretim kurumlarının bulundukları yerler tercih edilmek suretiyle güzel sanatlar faaliyetlerine elverişli yörelerde açılmaktadır.Bu tezin amacı Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinin kuruluş amacını bugünkü durumunu ve karşılaşılan sorunlarını belirlemeye çalışmaktadır.Bu amaçla Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müdürleri, resim bölüm şefleri,Milli Eğitim Bakanlığı ve üniversite öğretim görevlileri ile görüşülmüş sorunlar hakkında bilgi alınmıştır.Araştırmada sanat eğitiminin amaçları önemi ve gereği vurgulanmıştır.Ayrıca yaratıcılık ve eğitim sistemimizdeki boyutu verilerek araştırma desteklenmiştir.Araştırma İstanbul,Eskişehir,Ankara,Kırıkkale,Çorum,Samsun,Sinop illerindeki Anadolu Güzel Sanatlar Liselerini kapsamaktadır.Veri toplamak amacıyla anket hazırlanmış ve araştırma kapsamına alınan okullarda uygulanmıştır.Sonuçlar yorumlanmış ve okulların bugünkü durumu ve karşılaşılan sorunları tespit edilmiş çözüm için uygun önerilerde bulunulmuştur.Yapılan anket sonucu bu okullarda müfredat ve yönetmelikten kaynaklanan problemler yaşandığı okulların Anadolu Liseleri kapsamına alınmasından dolayı ayrıca bir kimlik bunalımı olduğu ve okulların fiziki donanımlarının yetersiz olması gibi pek çok sorun tespit edilmiştir. Bu okulların kuruluş amaçlarına ulaşılabilmesi için tespit edilen sorunların acilen çözümlenmesi ve çözümlenme aşamasındaki çabaların desteklenmesi gerektiği düşünülmektedir.