• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Psiko-sosyal değişkenlere göre ortaöğretim öğrencilerinin dini tutumları / Semra Kontbay; Danışman Mustafa Köylü.

Date

2005

Author

Kontbay, Semra

Metadata

Show full item record

Abstract

Araştırma ergenlik döneminde bulunan lise öğrencilerinin dini tutumları üzerinde etkili olan psiko-sosyal faktörleri araştırmak ve elde edilen bulguların din eğitimi açısından ele almak amacıyla düzenlenmiştir.Araştırmanın evreni 2004-2005 öğretim yılında Samsun İl merkezinde öğrenim gören ortaöğretim öğrencileri oluşturmaktadır.Araştırmanın örneklemi ise Samsun İlinde bulunan Mithat Paşa Lisesi , Endüstri Meslek Lisesi , 100. Yıl Lisesi , Cumhuriyet Lisesi , İmam Hatip Lisesi , Atatürk Anadolu Lisesi'ne devam eden 566 öğrenciden oluşmaktadır.Örneklemi oluşturan öğrencilerin yaşları 14-19 arasında değişmektedir.Araştırmada öğrencilerin dini tutumları üzerinde etkili olduğu düşünülen cinsiyet , yaş , okul türü , sınıf , yerleşim yeri , anne babanın öğrenim ve inanç durumu , anne baba ile olan iletişim , aile yapısı , okul dışında din eğitimi almış olma durumu , geçmişte derinden etkileyen üzücü bir olay yaşamış olma durumu , sürekli bir rahatsızlık veya özür durumu , dini uygulamalar ve dini yayınların okuma sıklığı olmak üzere 18 psiko-sosyal faktör ele alınmıştır.Araştırmanın bağımlı değişkenini oluşturan ergenlerin dini tutumlarını tespit etmek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen "Dini Tutum Envanteri" ve "Kişisel Bilgi Anketi" kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizi SPSS (Statiscal Package for Social Sciences) paket programı ile yapılmıştır.Hipotezlerin test edilmesinde varyans analizi (ANOVA -F testi) kullanılmıştır.Sonuç olarak elde edilen bulgular ışığında özellikle yaş , okul türü ve anne baba ile ilgili çevresel faktörlerin ergenlerin dini gelişimi ve tutumları üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir.

URI

http://libra.omu.edu.tr/tezler/17266.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29884

Collections

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [178]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.