İmam-Hatip liselerinde okutulan hadis dersi programının değerlendirilmesi / Ali Akdoğan; Danışman Hüseyin Peker.
Abstract
Bu araştırmamızda İmam-Hatip Liselerinde okutulmakta olan Hadis dersi proğramını öğretmen ve öğrenci görüşlerine dayalı olarak incelemek ve proğramın geliştirilmesine yönelik öneriler hazırlamak temel amacımızdır. Araştırma için gerekli verileri toplamak amacıyla iki farklı anket hazırlanmış ve bu anketlerden biri 1993-1994 öğretim yılında 8 farklı okulda görev yapan 50 branş öğretmenine diğeri ise sosyo-ekonomik bakımdan farklı olduğu tahmin edilen 4 ayrı okulda öğrenim gören 300 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen veriler kişisel bulgular ve proğrama ilişkin bulgular olmak üzere iki ana başlık altında incelenmiştir. Önce öğretmenlerle ilgili bulgular daha sonra da öğrencilerle ilgili bulgular incelenmiştir.