• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin belli başlı problemleri / Şadiye Saraçoğlı; Danışman Kurtman Ersanlı.

Date

1993

Author

Saraçoğlu, Şadiye

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu araştırmada Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin önce , başkaları ile ilişki kurma , okul, diğer ( ulaşım, barınma, sosyal etkinlikler ) ,gelecek, benlik , arkadaşlık ilişkileri , sağlık ve aile ile ilgili alanlarda problemlerinin yoğunlukları incelenmiştir. Daha sonra problemlerinin cinsiyet , sınıf düzeyi,program türü, ailedeki çocuk sayısı,anne-baba tutumu, anne öğrenim düzeyi , baba öğrenim düzeyi , anne mesleği,baba mesleği,ailenin gelir düzeyi, okul başarısı , yaşamın çoğunun geçirildiği yer , barınma türü değişkenleri ile olan ilişkisi incelenmiştir. Araştırmada öğrenci problemlerini saptamak amacı ile araştırmacı tarafından geliştirilen Problem Tarama Listesi kullanılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkenleri ile ilgili bilgileri elde etmek için yine araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Anketi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 1991-1992 öğretim yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi 'nde öğrenim gören ,Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü ile ÖSS'ye göre öğrenci alan Samsun Eğitim Yüksek Okulu ve Amasya Eğitim Yüksek Okulu öğrencileri dışındaki öğrencilerden , program türü ve sınıf düzeyi dikkate alınarak tesadüfi örnekleme yöntemiile seçilen 511 öğrenci oluşturmuştur. Problem Tarama Listesi ve Kişisel Bilgi Anketi ile öğrencilerden elde edilen bilgilerin analizinde tek yönlü varyansanalizi, t-testi ve Newman -Keuls testi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma için gerekli bilgiler toplandıktan sonra, önce örnekleme giren tüm öğrencilerin problemleri problem alanlarına göre ayrıştırılmış ve her problem alanı ile ilgili sayısal veriler gruplandırılmıştır. Sonra öğrencilerin problemleri ile bağımsız değişkenler arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Ailelerden uzakta okuyup , kredi - yurtlar kurumuna bağlı ya da özel bir yurtta , akraba ya da tanıdık yanında ,pansiyon ya da otelde , arkadaşlarla birlikte ya da tek başına kiralık evde ya da başka yerde kalan öğrencilerin problemleri , ailelerinin yanında kalan öğrencilerden daha fazla bulunmuştur. Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda , öğrencilerin problemlerini en aza indirmek , problemlere çözüm yolları bulma ve çözümüne yardımda dikkate alınabilecek çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

URI

http://libra.omu.edu.tr/tezler/35407.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29644

Collections

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [243]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.