Lise öğrencilerinin kendini açma davranışlarını etkileyen faktörler / Mehmet Ali Çakır; Danışman Kurtma Ersanlı
Abstract
Bu araştırmada lise öğrencilerinin kendini açma davranışlarını etkileyen bazı faktörler incelenmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkeni Kendini açma , bağımsız değişkenler ise cinsiyet , açılınan bireyler, açılınan konular, sınıf, öğrenim gördüğü lise türü ve karma olup olmadığı , lisede takip ettiği alan , başarı durumu, sosyal faaliyetlere katılıp katılmama , anne-babanın öğrenim durumu, yaşantının çoğunu geçirilen yer olarak ele almıştır. Araştırmanın örneklerini 1992-1993 öğretim yılında Samsun İli'nde eğitim veren genel , mesleki ve özel okul öğrencilerinde random örnekleme yöntemiyle seçilen 736 öğrenci oluşturmaktadır. Lise öğrencilerinin Kendini Açma düzeylerini ölçmek için Selçuk (1998) tarafından geliştirilen "Kendini Açma Envanteri " kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan diğer bilgiler ise araştırmacı tarafından geliştirilen " Kişisel Bilgi Anketi " ile toplanmıştır.