• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kendini kabul düzeyi düşük ve yüksek olan üniversite öğrencilerinin denetim odağı algılamaları ile kendini ayarlama becerileri arasındaki ilişki / Osman Zati Yazar; Danışman Yaşar Barut.

Tarih

1996

Yazar

Yazar, Osman Zati

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Kendini kabul düzeyi yüksek ve düşük olan üniversite öğrencilerinin içten ve dıştan denetimli olmaları ile kendini ayarlama becerilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesinin amaçlandığı bu araştırmada, random (şans) yöntemiyle seçilen farklı bölüm ve sınıflarda öğrenim gören , 273 erkek ve 289 kız olmak üzere toplam 562 üniversite öğrencisi denek olarak alınmıştır. Öğrencilerin kendini kabul düzeylerini belirlemede, Kılıççı (1985) tarafından geliştirilerek geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılan "Kendini Kabul Envanteri " denetim odağı algılamalarını belirlemede , Rotter tarafından geliştirilen ve Aşkın (1981) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılarak Türkçeye uyarlanan "Denetim Odağı Ölçeği" ve kendini ayarlama becerilerini ölçmede, Synder tarafından geliştirilen ve Bacanlı (1990) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılarak Türkçeye uyarlanan "Kendini Ayarlama Ölçeği"kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre ,kendini kabul ile ; cinsiyet arasındaki ilişki anlamlı olup , sınıf düzeyi , öğretim türü (gündüz eğitimi (I.öğretim) ve gece eğitimi (II.öğretim)) ve bölümler arasında ise anlamlı bir ilişki çıkmamıştır. Denetim odağı algılaması ile ; cinsiyet arasında erkeklerin lehine (yani içten denetimli olma şeklinde ) anlamlı , öğretim türü ile I. öğretim öğrencilerinin lehine (yani içten denetimli olam şeklinde ) anlamlı , bölüm türü ile Yetenek Alanı öğrencilerinin lehine anlamlı ve sınıf düzeyi ile anlamsız bir ilişki vardır. Kendini ayarlama becerisi ile ; cinsiyet arasında erkeklerin lehine bölümler arasında Yetenek Alanı öğrencilerinin lehine (yani erkeklerin kendini ayarlama becerisi kızlara göre ve Yetenek Alanı öğrencilerinin kendini ayarlama becerileri de diğer bölümlere göre daha düşüktür şeklinde) anlamlı bir ilişki vardır. Kendini ayarlama becerisi ile ; sınıf düzeyi ve öğretim türü arasındaki ilişki anlamsızdır.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/35928.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29632

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [243]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.