• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lise öğretmenlerinin öğrenci kontrol eğiliminin tükenmişlik ve çeşitli değişkenler ile ilişkisi / Melek Kalkan; Danışman Ramazan Abacı.

Tarih

1996

Yazar

Kalkan, Melek

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırma ülkemizde öğrenci kontrol eğilimi ile ilgili olarak yapılan ilk çalışma niteliğini taşımaktadır. Araştırmada ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin öğrenci kontrol eğilimleri tükenmişlik ve çeşitli değişkenler açısından ele alınıp incelenmiştir. Öğrenci kontrol eğilimi ile tükenmişlik arasındaki ilişki belirlendikten sonra, öğretmenlerin cinsiyet, yaş düzeyi, meslekteki çalışma süresi, branş, öğrenim durumu, medeni durum ve sahip oldukları çocuk sayılarına göre öğrenci kontrol eğilimlerinin değişme gösterip göstermediğine bakılmıştır.Araştırma evrenini 1994-1995 öğretim yılında Samsun il merkezindeki devlet liselerinde görev yapan öğretmenler , örneklemi ise bu evrenden şans(random)yoluyla seçilen 281 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmenlerin öğrenciye yaklaşım biçimlerinin belirlenmesinde Öğrenci Kontrol Eğilimi Ölçeği,öğretmenlerin duygusal tükenme,duyarsızlaşma ve kişisel başarı algılamalarının belirlenmesinde de Maslach Tükenmişlik Ölçeği kullanılmıştır. Öğretmenlerin demokrafik özelliklerine ait bilgiler ise Kişisel Bilgi Anketi ile toplanmıştır. Araştırmadaki ait problemlerin özelliğine göre değişkenler arasındaki ilişkiyi ortaya koymada korelasyon ; iki grup arasındaki farkı belirlemede t-testi ; üç ve daha fazla grup arasındaki ilişkiyi incelemede ise tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Bu araştırmada elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir:1. Öğretmenlerin öğrenci kontrol eğilimi düzeyi ile duygusal tükenme düzeyi arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (r=18,p[01) 2.Öğretmenlerin öğrenci kontrol eğilimi düzeyi ile duyarsızlaşma düzeyi arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (r=31,p[01) 3.Öğretmenlerin öğrenci kontrol eğilimi düzeyi ile kişisel başarı düzeyi arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (r= -.16,p[01) 4.Öğretmenlerin cinsiyetine göre öğrenci kontrol eğilimi düzeyi arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (t=.26,p].05) 5.Öğretmenlerin yaş düzylerine göre öğrenci kontrol eğilimi düzeyi arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (F=.84,p].05) 6.Öğretmenlerin meslekteki çalışma süresine göre öğrenci kontrol eğilimi düzeyi arsında anlamlı bir fark bulunmamıştır (F=.34,p].05) 7.Öğretmenlerin branşına göre öğrenci kontrol eğilimi düzeyi arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (F=.90,p].05) 8.Öğretmenlerin öğrenim durumuna göre öğrenci kontrol eğilimi düzeyi arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (t=.96,p].05) 9.Öğretmenlerin medeni durumuna göre öğrenci kontrol eğilimi düzeyi arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (t=.96,p].05)10.Öğretmenlerin sahip oldukları çocuk sayısına göre öğrenci kontrol eğilimi düzeyi arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (F=.29,p].05)

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/36000.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29629

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [243]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.