• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lise öğretmenlerinin öğrenci kontrol eğiliminin tükenmişlik ve çeşitli değişkenler ile ilişkisi / Melek Kalkan; Danışman Ramazan Abacı.

Date

1996

Author

Kalkan, Melek

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu araştırma ülkemizde öğrenci kontrol eğilimi ile ilgili olarak yapılan ilk çalışma niteliğini taşımaktadır. Araştırmada ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin öğrenci kontrol eğilimleri tükenmişlik ve çeşitli değişkenler açısından ele alınıp incelenmiştir. Öğrenci kontrol eğilimi ile tükenmişlik arasındaki ilişki belirlendikten sonra, öğretmenlerin cinsiyet, yaş düzeyi, meslekteki çalışma süresi, branş, öğrenim durumu, medeni durum ve sahip oldukları çocuk sayılarına göre öğrenci kontrol eğilimlerinin değişme gösterip göstermediğine bakılmıştır.Araştırma evrenini 1994-1995 öğretim yılında Samsun il merkezindeki devlet liselerinde görev yapan öğretmenler , örneklemi ise bu evrenden şans(random)yoluyla seçilen 281 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmenlerin öğrenciye yaklaşım biçimlerinin belirlenmesinde Öğrenci Kontrol Eğilimi Ölçeği,öğretmenlerin duygusal tükenme,duyarsızlaşma ve kişisel başarı algılamalarının belirlenmesinde de Maslach Tükenmişlik Ölçeği kullanılmıştır. Öğretmenlerin demokrafik özelliklerine ait bilgiler ise Kişisel Bilgi Anketi ile toplanmıştır. Araştırmadaki ait problemlerin özelliğine göre değişkenler arasındaki ilişkiyi ortaya koymada korelasyon ; iki grup arasındaki farkı belirlemede t-testi ; üç ve daha fazla grup arasındaki ilişkiyi incelemede ise tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Bu araştırmada elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir:1. Öğretmenlerin öğrenci kontrol eğilimi düzeyi ile duygusal tükenme düzeyi arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (r=18,p[01) 2.Öğretmenlerin öğrenci kontrol eğilimi düzeyi ile duyarsızlaşma düzeyi arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (r=31,p[01) 3.Öğretmenlerin öğrenci kontrol eğilimi düzeyi ile kişisel başarı düzeyi arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (r= -.16,p[01) 4.Öğretmenlerin cinsiyetine göre öğrenci kontrol eğilimi düzeyi arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (t=.26,p].05) 5.Öğretmenlerin yaş düzylerine göre öğrenci kontrol eğilimi düzeyi arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (F=.84,p].05) 6.Öğretmenlerin meslekteki çalışma süresine göre öğrenci kontrol eğilimi düzeyi arsında anlamlı bir fark bulunmamıştır (F=.34,p].05) 7.Öğretmenlerin branşına göre öğrenci kontrol eğilimi düzeyi arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (F=.90,p].05) 8.Öğretmenlerin öğrenim durumuna göre öğrenci kontrol eğilimi düzeyi arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (t=.96,p].05) 9.Öğretmenlerin medeni durumuna göre öğrenci kontrol eğilimi düzeyi arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (t=.96,p].05)10.Öğretmenlerin sahip oldukları çocuk sayısına göre öğrenci kontrol eğilimi düzeyi arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (F=.29,p].05)

URI

http://libra.omu.edu.tr/tezler/36000.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29629

Collections

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [243]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.