• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üniversite öğrencilerinin kişilik özellikleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki / Lale Aras; Danışman Kurtman Ersanlı.

Tarih

1992

Yazar

Aras, Lale

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Yüksekokulu ve Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerde okuya öğrencilerin kişilik özellikleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki ortaya konulmuştur. Araştırmada Edwars Kişisel Tercih Envanteri'nin ölçtüğü onbeş kişilik özelliği bağımsız değişkenler olarakakademik başarı da bağımlı değişken olarak ele alınmıştır. 1990-1991 öğretim yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Eğitim Yüksekokulu araştırma kapsamına alınmış fen programından iki sosyal gruptan iki bölüm ile sınıf öğretmenliği olmak üzere beş farklı bölüm örneklem olarak seçilmiştir. Bu sınıflarda bulunan 134 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur.Araştırmanın bağımlı değişkeni olan kişilik özelliklerini ölçmek için Yıldız Kuzgun (1985) tarafından geliştirilen "Edward Kişisel Tercih Envanteri" kullanılmış bağımsız değişken ile ilgili bilgiler ise öğrencilere not ortalamaları sorularak elde edilmiştir.Denencelerin incelenmesinde kişilik özeliklerinden alınan toplam puanların ortalamaları hesaplanmış gruplar arasındaki karşılaştırmalar için tek yönlü varyans analizi (F testi)ikili gruplar arasındaki karşılaştırmalar içinde t-testi tekniklerinden yararlanılmıştır.Bu uygulamalardaki istatistiksel işlemler Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi İşlem Merkezinde yapılmıştır. Bu araştırma da denence iki denence halinde incelenmiştir. Bu araştırmada elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir:"Sebat Etme" kişilik özelliği ile akademik başarı arasında olumlu,"Yakınlık" kişilik özelliği ile akademik başarı arasında olumsuz bir ilişki vardır. Ölçülen diğer kişilik değişkenleri ile akademik başarı arasında önemli bir ilişki bulunamamıştır. Bu sonuçlardan yararlanılarak öğrencilerin başarıların arttırmaları ve güçlü kişilik özellikleri geliştirebilmeleri için psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine önemli görevler düştüğü anlaşılmıştır. Bu vargıya göre öğrencilerin başarısını arttırmada kişilik özelliklerinin geliştirilmesinde etkili olacağı umulan önlemler önerilmiştir.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/36749.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29625

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [243]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.