• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Matematik Ana Bilim Dalı
  • Doktora Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Matematik Ana Bilim Dalı
  • Doktora Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kayıp müşterili kuyruk modellerinin analizi ve bir uygulama / Nurhan Halisdemir; Danışman Alifettah Şahbazoğlu.

Tarih

2004

Yazar

Halisdemir, Nurhan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı stokastik servis sisteminin temel göstergesi sayılan müşterinin kaybolma olasılığını incelemek ve bu sonuçları Samsun borsa işletmesinde uygulamaktır. Bu nedenle sonlu kapasiteli kuyruk modelleri araştırılmış ve konu ile ilgili literatür geniş çaplı olarak giriş kısmında belirtilmiştir. Çalışmamızda kuyruk modelini temsil eden yarı-Markov süreci tanımlanmıştır. Daha sonra tanımlanan yarı-Markov süreci yardımıyla müşterinin kaybolma olasılığı için pratik bakımdan kolay olan yeni bir formül türetilmiştir. Bu formül bir hizmet süresi içerisinde sisteme k-tane müşterinin gelme olasılığı olmak üzere elemanlarından oluşan özel bir determinantla verilebilir. Buna ek olarak elde edilen formül kullanılarak kuyruk modelinin özel durumları olan sonlu kapasiteli kuyruk modellerinde müşterinin kayıp olma olasılığı hesaplanmıştır. Ayrıca ortalama ilk kaybolma anı ve ardışık kaybolma anları arasında geçen ortalama süre yine elemanlarından oluşan determinantla hesaplanmıştır. Çalışmada ayrıca kaybolan müşteri akımının asimptotik analizi yapılmış ve hizmet süresinin gelişler arası süreden büyük olması olasılığı olmak üzere koşulu altında kaybolan müşteri akımının Poisson akımına yaklaştığı gösterilmiştir. Son olarak gelişler arası sürenin sabit olduğu durumda kuyruk modelinde müşterinin kaybolma olasılığının minimum olduğu gösterilmiştir. Çalışmanın uygulama kısmında ise incelenen kuyruk modelinin özel durumu olan bir hizmet kanallı ve 3 bekleme kapasiteli modeline uyan Samsun borsa işletmesinden alınan veriler değerlendirilmiştir. Elde edilen formüller yardımıyla Samsun borsa işletmesinde müşterinin kaybolma olasılığı, ortalama ilk kaybolma anı ve ardışık kaybolma anları arasındaki sürelerin ortalaması hesaplanmıştır.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/23126.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/27592

Koleksiyonlar

  • Doktora Tez Koleksiyonu [76]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.