• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Öksüz Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Öksüz Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

2004 fen ve teknoloji programının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi / Nilay Şener Dilek; Danışman Tohit Güneş

Tarih

2010

Yazar

Dilek, Nilay Şener

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada, 2004 Fen ve Teknoloji dersi öğretim programının uygulanabilirliği, ilköğretim I. kademe 4. ve 5. sınıf öğrencileri ile ilköğretim II. kademe öğrencilerinin görüşlerine göre değerlendirilmiştir. Bu amaçla 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Samsun merkez ilköğretim okullarından 9 ilköğretim okulunda öğrenim gören; 4. sınıf öğrencisi 220, 5. sınıf öğrencisi 218, 6. sınıf öğrencisi 295, 7. sınıf öğrencisi 225, 8. sınıf öğrencisi 169, pilot okullarda bulunan 8. sınıf öğrencisi 211 olmak üzere toplam 1338 öğrenci ile araştırma gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 17.0 paket programında analiz edilmiştir. Ayrıca anketlerden elde edilen verileri desteklemek amacıyla, 24 öğrenciyle sözlü görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Sözlü görüşmelerden elde edilen verilerin nitel analizi gerçekleştirilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre, öğrenciler araştırma ve deneyler yapmayı sevdikleri, derste gerçekleştirdikleri etkinliklerden zevk aldıkları ve günlük yaşamda karşılaştıkları soruların cevabını fende buldukları için uygulanan Fen ve Teknoloji Programını genel olarak olumlu bulmuşlardır. Ancak uygulamada öğrencilerin derse karşı motivasyonlarını artıran ve ilgisini çeken gezi-gözlem, laboratuar uygulamaları, poster çalışmaları ve drama gibi alternatif yöntemlerin yeteri kadar uygulanmadığı belirlenmiştir. Öğrenciler dersin laboratuar ya da özel fen sınıfı gibi kendi öğrenme yaşantılarını oluşturabilecekleri uygulama alanları, öğrenmelerini kolaylaştıracak görsel materyaller, çevrelerinde meydana gelen olayları izlemelerine fırsat verecek gezi-gözlem gibi etkinlikler istediklerini belirtmişlerdir. Ayrıca öğrenciler derslerin günlük konuşma diliyle anlatılmasının derse karşı ilgilerini etkilediğini, deney ve etkinlikleri kendileri gerçekleştirdiklerinde daha iyi anladıklarını belirtmişlerdir. Bu sonuçlara göre program her ne kadar öğrencilerin ilgilerini çekecek ve öğrenmelerini kolaylaştıracak şekilde oluşturulmuş olsa da, uygulamada bazı sorunlar olduğu ve öğretim stratejileri açısından yeterli verim alınamadığı gözlenmiştir.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/82651.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/26814

Koleksiyonlar

  • Öksüz Koleksiyonu [714]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.