Browsing Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu by Issue Date
Now showing items 1-20 of 32
-
Simülasyon ve animasyon destekli 5E modelin öğretmen adaylarının fen başarısı ve motivasyonlarına etkisi / Yunus Emre Öner ; Danışman Süleyman Yaman.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)… -
Ters yüz uygulamalarının fen bilimleri 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, zihinsel risk alma ve bilgisayarca düşünme becerileri üzerine etkisi / Esra Çakır; danışman Süleyman Kaplan
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)… -
Görev yapan ve atanmamış fen bilimleri öğretmenlerinin sosyobilimsel konularla ilgili öz yeterlilik ve tutumlarının belirlenmesi : (Samsun ili örneği) / Kübra Sezer ; danışman Tohit Güneş
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)… -
Üniversite öğrencilerinin yenilenebilir enerji kaynakları konusundaki farkındalık düzeylerinin belirlenmesi / Çiğdem Mertoğlu ; danışman Reşat Ustabaş
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Lise fizik öğretim programlarında yenilenebilir enerji kaynakları : Almanya ve Türkiye karşılaştırması / Şeref Küçük ; danışman Nazan Ocak İskeleli.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Disiplinlerarası yaklaşım ile hazırlanan müzik fiziği eğitiminin müzik öğretmen adaylarının başarı ve tutumlarına etkisi / Özge Turna ; Danışman Mualla Bolat
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
İlköğretim matematik eğitiminde origami destekli rehberli sorgulamaya dayalı öğretimin öğrenme sürecine etkisi / Pakize Burcu Kartal ; danışman Zuhal Ünan
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Etkinlik temelli öğrenme yaklaşımının 7. sınıf rasyonel sayılar konusunda öğrencilerin başarısına ve kalıcılığına etkisi / Fuat Gümrükçü ; Danışman Esen Ersoy.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Okul farklılıklarına bağlı olarak ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersine karşı tutumları / Sevil Erkan ; danışman Tohit Güneş.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Gerçekçi matematik eğitimi temelli öğrenme ortamında altıncı sınıf öğrencilerinin prizmanın hacmi kavramını oluşturma süreçleri / Merve Dündar; Danışman Rezan Yılmaz.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Ortaokul fen bilimleri dersinde sınıf dışı stem uygulamalarının öğrencilerin öğrenme ürünlerine etkisi/ Feyza Yüksel ; Danışman Süleyman Yaman.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Gerçekçi matematik eğitimi tewmelli öğrenme ortamında 8.sınıf öğrencilerinin karekök kavramının oluşturma süreçleri / Elif Nur Ocakbaşı ; danışman Rezan Yılmaz.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Beşinci sınıf fen bilimleri dersi fen ve mühendislik uygulamaları ünitesinin öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi / Mustafa Necati Uzuner; danışman Nazan Ocak İskeleli.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Öğretmen adaylarının yeşil tüketim yaklaşımına göre farkındalıklarının belirlenmesi / Merve Altuntaş ; danışman Elif Omca Çobanoğlu.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Ortaokul öğrencilerinin üçgenlerin temel kavramları kavrama düzeyleri ve origami etkinliklerine dayalı öğretimin akademik başarılarına etkisi / Burcu Usta ; danışman Zuhal Ünan
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Fen bilgisi öğretmen adaylarına ''su'' temasının lego robotik uygulamaları ile öğretiminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi / Türkan Aybike Akarca; danışman Mustafa Ergun.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
2005 ve sonrası ortaokul fen bilimleri ders kitaplarında kullanılan bilimsel terminoloji
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bilimin dili olan bilimsel terminolojinin doğru kullanılması ve bilinmesi; bilimsel okuryazarlıkta, bilimin doğasına yönelik algılayışta, kitap yazımlarında, bilimsel araştırmalarda oldukça önemlidir. Bilimsel terminolojinin ... -
Öğrenci merkezli eğitim modeli kullanılarak sanal ortamda temel astronomi konularının öğretimi
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada ''Güneş-Dünya-Ay'ın Hareketleri, Mevsimler, Ay'ın Evreleri ve Özellikleri'' başlıklı temel astronomi konularına yönelik, öğretmen adaylarının hazır bulunuşluk düzeylerinin belirlenmesi ve öğrenci merkezli ... -
Maddenin tanecikli yapısı konusunda 7. sınıf öğrencilerinde eğitsel oyunlarla farkındalık oluşturulması
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Araştırmada, eğitsel oyunların 7. sınıf öğrencilerinin “Maddenin Tanecikli Yapısı” konusunda farkındalıklarına ve kullanılan eğitsel oyunların öğrencilerin konuya yönelik görüşlerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. ... -
5.sınıf öğrencilerinin alan kavramını dinamik matematik yazılımı destekli öğretim ortamında oluşturma süreçleri:dikdörtgen durumu
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalıĢmanın amacı, 5.sınıf öğrencilerinin dikdörtgenin alanı kavramını yapılandırma süreçlerini dinamik matematik yazılımı destekli öğretim ortamında incelemektir. Kavram oluĢum sürecinde yaĢanan zorluklar, yanılgılar ...