Yayın tarihi için Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı listeleme
Toplam kayıt 179, listelenen: 1-20
-
Hindistan, Bangladeş ve Nepal'de yükseköğretim seviyesinde sanat eğitimi/ Funda Altın ; Danışman Sevgi Koyuncu.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1997)… -
Grafik tasarım sürecinde bilgisayar destekli bir ortamın tasarımcının yaratıcılığına yansımaları / Suzan Duygu Yılmaz; Danışman Aydın Kaptan.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2000)Grafik tasarım süreci, bu sürece etkisi olan faktörler ışığında ortaya konulan tasarlama gerekliliklerini içermektedir. Bu gerekliliklere iletişim sistemine yönelik tasarım gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulur. Tasarlama ... -
Plastik sanatlar kapsamında heykel eğitimi aracılığıyla plastik ve rekonstrüktif cerrahi uzmanlarında konstrüksiyon ve boyutsallık kavramlarının geliştirilmesi / Sinan Tuncer; Danışman Necati Kıvrak.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001)Plastik ve rekonstrüktif cerrahi uzmanlarında konstrüksiyon ve boyutsallık kavramlarının geliştirilmesi için önecelikle konstrüksiyon problemlerinde kendini gösteren boyut ve boyutsallığın anlamlandırılması gerekli görülmüş ... -
Geleneksel Türk resminin çağdaş sanat anlayışında plastik yorumlaması / Ali Özcan; Danışman Ali Boğa.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001)Modern Türk sanatımıza evrensel bir kimlik kazandırma çalışmalarımızda , geleneksel sanatlarımızdan da yararlanabileceğimiz kanaatindeyiz. Geleneksel Türk sanatlarımızı değişik arayışlarla ele alıp değerlendirmemiz , modern ... -
Bileşenlerinin diyalektiği açısından görsel algı ve yaratıcılık / Benan Çokokumuş; Danışman Ali Boğa.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002)Görsel algı ve yaratıcılık bileşenleri algının zihinsel süreçleri olarak duyu duyum duygu duygulanım ve düşünce birleşiminde bilinç işlevinin oluşumunu sağlar.Duyu her insanda var olan bilgi edinmesini sağlayan psikofizyolojik ... -
İhap hulûsi görey ve harf inkılâbı'ndan günümüze afiş sanatının gelişim süreci / Emine Danacı; Danışman A. Aydın Kaptan.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003)Çalışmanın ilk bölümünde; örneklerle afişin tanımına ve çeşitlerine yer verilmiştir. İkinci bölümde, 19. yüzyılın sonu ve 20. yüzyılın başındaki sanat hareketleri ile alınırken, bazı afişlerin yorumu yapılarak sanat ... -
Türkiye'de 7-12 yaş seviyesi masal kitapları illüstrasyonlarına eleştirel bir bakış ve öneriler / Kader Sürmeli; Danışman Ata Yakup Kaptan.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Bu araştırmada, Türkiye'de 7-12 yaş seviyesi masal kitapları illüstrasyonlarının niteliğinin sorgulanması ve nitelikli olabilmesi için gerekli unsurların saptanması amaçlanmıştır.7 bölümden oluşan araştırmada, masal kitapları ... -
Günümüz görsel sanat kimliğinin dinamiklerinden kavramsal sanat'ın nedenselliklerinin çözümlenmesi üzerine bir araştırma / Gülbin Zeren; Danışman Osman Güngör.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Tezin Özgününde özet verilmemiştir. -
Güzel sanatlar eğitimi bölümlerinde temel tasarım (basic desing) dersinin verimlilik düzeyini artırıcı uygulama modellerinin araştırılması ve geliştirilmesi / Ali Seylan; Danışman Memduh Erkin.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Bu araştırma, Türkiye'de ilk ve ortaöğretime sanat eğitimcisi yetiştiren Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri'nin akademik programındaki Temel Tasarım dersinin özel işlevlerini ve bunları ne ölçüde yerine getirebildiğini ... -
İlköğretimde kullanılan etkileşimli CD'lerin görsel açıdan çözümlenmesi ve öneriler / Mahir Yerlikaya; Danışman Halil Türker.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarında kullanılan bir çok eğitim aracı bulunmaktadır. Bu eğitim araçları içinde eğitim CD'leri ön plana çıkmaktadır. Modern teknolojinin olanaklarıyla hazırlanmış olan eğitim CD'lerinin ... -
Türkiye'deki sanat eğitiminin küresel etkiler bağlamında incelenmesi / Asuman Bahadır; Danışman Metin Eker
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Bu çalışma; "Türkiye'deki sanat eğitiminin küresel etkiler bağlamında incelenmesi" konusu ile gündeme gelirken, ülkemiz üzerindeki etkisini Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerine götürebileceğimiz küreselleşme olgusunun ... -
Çağdaş sanat eğitimine etki olanakları açısından postmodern sanat postmodern pedagoji ilişkisi / Temel Şükrü Töre; Danışman Metin Eker
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Tezin özgününde özet verilmemiştir. -
Resim-iş eğitimi bağlamında Anadolu Güzel Sanatlar liselerinin kuruluş amaçları, bugünkü durumu, karşılaşılan sorunlar ve öneriler / Serdar Sevinç; Danışman Gülten İmamoğlu.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Toplumların ihtiyacı olan insan modelinin yaratıcı insan modeli olduğu düşünülmektedir.Yaratıcı insan araştıran, merak eden, soru soran,deneyler yapabilen, birtakım sentezlere varabilen doğaya ve nesneye daha sorgulayıcı ... -
İlköğretim 6-7-8. sınıflarda resim-iş programının uygulanmasında öğretmenin rolü / Şahin Güzel; Danışman İ. Halil Türker
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)İlköğretim 6.7.ve 8. sınıflarda resim-iş programının uygulanmasında öğretmenin rolü ile ilgili olarak hazırlanan bu tezde kaynak araştırması yapılmış ve konu ile ilgili anket düzenlenerek öğretmenlere verilen yanıtlara ... -
Sanat eğitimi kapsamında resim-iş eğitiminin çocuk esirgeme kurumlarındaki çocukların gelişim sürecine katkıları / Selda Günaydın; Danışman Hilmi Özbay
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Çocuk Esirgeme Kurumları gibi çocuğun eğitiminin ve gelişiminin üstlenildiği hassasiyet ve özen gerektiren eğitim kurumlarında çocukların gelişim sürecine katkıda bulunabilecek her türlü araştırma ve geliştirmenin önemi ... -
Dramanın ilköğretim birinci kademe öğrencilerine yönelik resim-iş derslerinin uygulanmasındaki önemi üzerine bir araştırma / Fatma Küçük; Danışman Ata Yakup Kaptan
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırmada ilköğretim 1.kademe resim-iş derslerinde drama uygulanmasında karşılaşılan sorunlar irdelenmiştir.Bir yöntem olarak dramanın daha etkili ve verimli kullanılması amaçlanmıştır.Araştırma 8 bölümden ... -
İlköğretim okulu programında iş ve teknik eğitimi dersi kapsamında 3 boyutlu uygulamaların öğrencilerin el becerilerine ve yaratıcılığına yaptığı katkılar / Şenol Ayar; Danışman İ. Halil Türker
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Sanat eğitimi okul düzeyinde belirli bir sistem içinde sanatsal bilgi ve deneyimlerin çocuk genç ve yetişkine kazandırdığı bir disiplindir.Sanat Eğitiminin temel amaçları görmeyi, işitmeyi, dokunmayı öğretmektir.Öğrencinin ... -
İlköğretim okullarında (0-12 yaş) görsel sanatlar dersi kapsamında renk bilgisi'nin kavratılmasındaki sorunlar ve çözüm önerileri / Fatih Mehmet Akyıldız; Danışman Gülten İmamoğlu
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırmada ilköğretim 1.basamağı 3,4 ve 5.sınıflara devam eden 9-12 yaş öğrencilerinin resim-iş dersi kapsamındaki renk bilgisi kavramalarındaki sorunlar tespit edilerek bunları gidermeye yönelik çözüm önerileri ... -
Eğitim fakültesi, güzel sanatlar eğitimi bölümleri, grafik atölye derslerinde afiş konusunun ele alınış biçimleri üzerine bir araştırma / Tezcan Bahar; Danışman Ahmet Aydın Kaptan
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)İnsan çevresiyle sürekli bir iletişim halindedir.Bu iletişim genellikle yüz yüze olabildiği gibi çoğu kez de kitle iletişim araçlarıyla gerçekleşmektedir.Kitle iletişiminde kullanılan araçların etkin bir biçimde kullanılması ... -
Kavramsal sanatın resim sanatı tanımını etkileyişi ve resim-iş eğitimine getireceği katkılar / Ebru Süsoy Şimşek; Danışman Füsun Çağlayan
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Sosyal,ekonomik, bilimsel ve sanatsal alanlarda yaşanan gelişmeler doğrultusunda değişen toplumsal standartlar ve bireysel ihtiyaçlarla birlikte güzel sanatlar bölümlerinde resim eğitimi alan bireylerin gereksinimleri ve ...