• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Parental attitudes as predictors of subjective well-being of psychological counseling and guidance department students

Tarih

2017

Yazar

Kumcagiz H.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The aim of this study is to examine parental attitudes as predictors of subjective well-being of psychological counseling and guidance department students. The Psychological Well-being Scale and Child Raising Attitudes Scale were applied to 397 students (231 females and 166 males) studying at Ondokuz Mayıs University, Education Faculty, Psychological Counseling and Guidance Department. In the data analysis process, one-way variance analysis (ANOVA) and hierarchical regression analysis were administered. According to one-way ANOVA test results, there was no statistically significant difference in mother acceptance/care (WelchF (1, 385.19) =. 05, p>. 05), mother control/monitoring (WelchF (1, 328.85) =. 46, p>. 05), and father control/monitoring (WelchF (1, 306.43) =. 01, p>. 05) scores in terms of gender. However, it was revealed that females’ parental acceptance/care assessments and subjective well-being levels were significantly higher than men’s. One-way ANOVA results conducted based on class level indicates that father control/monitoring scores did not differ across class levels (WelchF (3, 203.12) =. 25, p>. 05) while there were meaningful differences in the scores of mother acceptance/care (F (3, 393) = 2.79, p<. 05), mother control/monitoring (WelchF (3, 209) = 3.53, p<. 05), father acceptance/care (F (3, 197.22) = 3.55, p <. 05) and subjective well-being (WelchF (3, 195.71) = 4.55, p <. 01) in terms of class level. To the hierarchical regression analysis results, when the gender and class levels of the participants were determined, the mother acceptance/care and father acceptance/care scores meaningfully predicted subjective well-being. Thus, interventions to improve subjective well-being levels and to increase positive parental attitudes of individuals can be focused on. © The Turkish Online Journal of Educational Technology.

Kaynak

Turkish Online Journal of Educational Technology

Cilt

2017

Sayı

November Special Issue INTE

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/2061

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [14046]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.