• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Standardized and simulated patient program in Ondokuz Mayis University School of Medicine: Medical education

Tarih

2007

Yazar

Dikici, Mustafa Fevzi
Yaris, Fuesun

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Simulated patient is a healthy person who was carefully coached to accurately mimic a specific patient when given the history and physical examination. The term standardized patient is a broader umbrella for both simulated patients and actual patients who were carefully coached to present their own illnesses in a standardized, unvarying way. In this study, our aim was to share our experience of the standardized and simulated patient program in Ondokuz Mayis University School of Medicine. In the second semester of the first year, the students start with developing their communication skills and history taking capabilities. In the second year, they learn physical examinations. In the third year, they learn specific skills like breaking bad news to the patients and dealing with different age groups. We have four one-way mirror rooms. Each session begins with a demonstration by the student's coach. Following this, the student takes the patient's medical history and then examines the patient. During this time, the remaining six students and the coach watch that student outside the room through the one-way mirror. After the student completes his/her task, the other students and coach provide feedback according to the checklist for that task. In addition, each session is video taped so that the student can watch his/her performance in taking the patient's history and examining the patient. The taping of the session provides invaluable real-time feedback to each student. The students are asked to provide written feedback after each session and Objective Structured Clinical Exams are utilized to evaluate. Medical students seem satisfied about the standardized/simulated patient program.

Kaynak

Turkiye Klinikleri Tip Bilimleri Dergisi

Cilt

27

Sayı

5

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/19781

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [14046]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.