• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

GIS-based landslide susceptibility mapping for a part of the North Anatolian Fault Zone between Resadiye and Koyulhisar (Turkey)

Tarih

2019

Yazar

Demir, Gokhan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

In the present study, landslide susceptibility assessment for a part of the North Anatolian Fault Zone between Resadiye and Koyulhisar townships has been determined using index of entropy (IOE) and frequency ratio (FR) models within geographical information system. The landslide inventory map has been created in the study area. Altogether 91 landslides were mapped and 63 (69%) were randomly selected for modelling, with the remainder (28, 31%) used for validating the models. The landslide-conditioning factors, including slope degree, aspect, elevation, distance to faults, distance to streams, distance to road were selected. Subsequently, landslide susceptibility maps were produced using frequency ratio and index of entropy models. For verification, the receiver operating characteristic (ROC) curves were drawn and the areas under the curve (AUC) were calculated. The verification results showed that FR model (AUC = 75.71%) provided slightly better predictions than the ICE (AUC = 75.43%) model. According to the FR, about 32.54% of the study area is located within high to very high susceptibility classes of landslides. The interpretation of the susceptibility map indicates that distance to streams, distance to road and distance to fault play major roles in landslide occurrence and distribution in the study area. The landslide susceptibility maps like the one produced in this study should provide a valuable tool for the use of planners and engineers for reorganizing or planning new road and domestic constructions.

Kaynak

Catena

Cilt

183

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.catena.2019.104211
https://hdl.handle.net/20.500.12712/10469

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [14046]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.