• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sanat eğitiminde ekslibris ve deneysel ekslibris uygulamaları

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Tez (4.638Mb)

Tarih

2021

Yazar

Yıldız, Gözde

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Yıldız, G. (2021). Sanat eğitiminde ekslibris ve deneysel ekslibris uygulamaları. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.

Özet

Ekslibris bulunduğu kitabın sahibi hakkında bilgi veren küçük resimlerdir. Ekslibrislerin bu kimlik niteliği taşıyan özellikleri zamanla sanatsal tasarımlar haline dönüşmüştür. Böylece ekslibrisin sanatsallığından söz edilmeye başlanmıştır. Sürekli değişim ve dönüşüm içinde olduğumuz çağımızda teknolojik imkanların artması ve bunun yaratıcılıkla harmanlanmasıyla ekslibris teknolojik bu değişime uyum sağlamaya ve modernize olmaya başlamıştır. Bu süreçte yaratıcılığın ve teknolojinin egemenliğinde malzemelerin adeta çılgınca kullanılması ile yeni denemeler oluşturulmaya da başlanmıştır. Bu tasarımlar da deneysel ekslibris adı altında incelenmektedir. Bu çalışmada sanat ve sanat eğitimi bağlamında ekslibrsin önemi ve deneysel ekslibris konusuyla yeni uygulamaları incelenmiş ve uzman görüşleri alınarak deneysel eksibrisin sanat eğitimindeki yerine değinilmiştir. Bu görüşmeler sonucunda varılan ortak görüş ise; sanat ve sanat eğitiminde ekslibris ve deneysel ekslibrisin öğrencilerin sanatsal ifade biçimleri ve yaratıcılıklarının, teknoloji ile harmanlanarak özgün tasarımlar üretmelerinde faydalı olduğu, ve böylece lisans ders içeriklerinde bulunmasının gerekliliğidir.
 
Ex-libris are small pictures that give information about the owner of the book in which it is located. These identity features of ex-libris have turned into artistic designs in time. Thus, the artistic nature of exlibris has started to be mentioned. Exlibris has started to adapt to this technological change and to modernize with the increase of technological possibilities and the blending of this with creativity in our age where we are in constant change and transformation. In this process, under the rule of creativity and technology, new experiments have started to be created with the wild use of materials. These designs are also examined under the name of experimental exlibris. In this study, the importance of exlibris in the context of art and art education and its new applications with the subject of experimental exlibris were examined and the place of the experimental exibris in art education was mentioned by taking expert opinions. The common opinion reached as a result of these meetings is; Ex-libris and experimental ex-libris in art and art education are beneficial for students' artistic expression and creativity to produce original designs by blending technology, and thus, it must be included in undergraduate course content.
 

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/135008.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/33816

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [134]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.