Başlık için Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 243, listelenen: 114-133
-
Obez lise öğrencilerinin yalnızlık düzeyleri / Serpil Aksakal; Danışman Yaşar Barut
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu araştırmada obez lise öğrencilerinin yalnızlık düzeylerinin cinsiyete,okul türüne ve yaşa göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Samsun ili şehir merkezindeki çeşitli liselere eğitime devam eden 213 obez ergene, ... -
Okul çevre ilişkileri ve okul etkililiği arasındaki ilişki / Hamza Tural ; Danışman İbrahim Gül.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Okul iklimi ile öğretmenlerin denetime yönelik tutumları arasındaki ilişki
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, okul iklimi ile öğretmenlerin denetime yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, araştırma genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modelinde yapılmıştır. ... -
Okul iklimi ile öğretmenlerin işe yabancılaşma düzeyleri arasındaki ilişki / Kübra Ak ; danışman Cevat Elma
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Okul müdürlerinin algılanan duygusal zekaları ile öğretmen mutluluğu arasındaki ilişki
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, okul müdürlerinin öğretmenlerce algılanan duygusal zekaları ile öğretmen örgütsel mutluluğu arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Okul müdürlerinin demokratik tutumlarının öğretmenlerin örgütsel güven algıları ile ilişkileri / Günay Saraç ; Danışman Yüksel Gündüz.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Okul müdürlerinin kindarlık davranışları ile öğretmenlerin örgütsel adalet algıları arasındaki ilişki
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokullarda görev yapan okul müdürlerinin kindarlık davranışları ile öğretmenlerin örgütsel adalet algıları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın evrenini, 2020-2021 öğretim ... -
Okul müdürlerinin kindarlık davranışları ile öğretmenlerin örgütsel sessizlik algıları arasındaki ilişki
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Kindarlık, kişiye fayda sağlamayacak bile olsa karşısındakine manevi ya da maddi zarar vermek için kendisinin de bu zarar ve maliyete katlanmayı kabul etmesidir (Southard, 2020). Örgütsel sessizlik ise işgörenlerin örgütte ... -
Okul müdürlerinin kullandıkları güç stilleri ile öğretmenlerin mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada okul müdürlerinin kullandıkları güç stilleri ile öğretmenlerin mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma evrenini 2020-2021 Eğitim öğretim yılında Samsun ilinde görev ... -
Okul müdürlerinin öğretimsel liderlik özelliklerine ilişkin ortaokul öğretmenlerinin görüşleri (Samsun ili örneği) / Abdullah Çilesiz; danışman İbrahim Gül.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Okul öncesi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine adanmışlık düzeyleri ile uyguladıkları aile katılım stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine adanmışlık düzeyleri ile uyguladıkları aile katılım stratejileri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu araştırmada ilişkisel tarama modeli ... -
Okul yöneticilerinin etik liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel adalet algıları arasındaki ilişki / Burcu Uysal ; Danışman İbrahim Gül.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Okul yöneticilerinin iş doyum düzeyleri ile değişim eğilimleri arasındaki ilişki / Nurbaki Çakmak ; Danışman Cevat Elma
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Okul yöneticilerinin kayırmacılık davranışları ile öğretmenlerin işe yabancılaşma düzeyleri arasındaki ilişki
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin kayırmacılık davranışları ile öğretmenlerin işe yabancılaşma düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. İlişkisel tarama modeli kullanılarak yürütülen araştırmanın evrenini, ... -
Okul yöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişki / Melek Şener Pars ; danışman Cevat Elma
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)… -
Okul yöneticilerinin kullandıkları motivasyonel dil ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada, öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin kullandıkları motivasyonel dilin, öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ile ilişkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma, nicel bir çalışmadır ve ilişkisel ... -
Okul yöneticilerinin örgütsel adalet davranışlarına ilişkin öğretmen algıları ile örgütsel muhalefet düzeyleri arasındaki ilişki
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin örgütsel adalet davranışı ile örgütsel muhalefet düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada okul yöneticilerinin örgütsel adalet davranışı ... -
Okul yöneticilerinin paternalist liderlik davranışları ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişki
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Araştırmanın amacı, yöneticilerin paternalist davranışları ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu amaçla yapılan araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Evreni, Sinop ilinde görev ... -
Okul yönetimindeki kayırmacılığın örgütsel güven ve örgütsel bağlılık ile olan ilişkisinin öğretmen algılarına göre incelenmesi / İsmail Hakkı Özdemir; danışman Yüksel Gündüz.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Okul yönetiminin demokratiklik düzeyi ile öğretmenlerin psikolojik iyi oluşları arasındaki ilişki / Ayşegül Erözyürek ; danışman Hüseyin Aslan
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)…