Başlık için Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı listeleme
Toplam kayıt 179, listelenen: 72-91
-
İlköğretim 6-7-8. sınıflarda resim-iş programının uygulanmasında öğretmenin rolü / Şahin Güzel; Danışman İ. Halil Türker
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)İlköğretim 6.7.ve 8. sınıflarda resim-iş programının uygulanmasında öğretmenin rolü ile ilgili olarak hazırlanan bu tezde kaynak araştırması yapılmış ve konu ile ilgili anket düzenlenerek öğretmenlere verilen yanıtlara ... -
İlköğretim birinci kademe öğrencilerine yönelik çocuk hikaye kitaplarında görsel düzen ve tipografi / Nilgün Karabölük Eğribel ; danışman İ. Halil Türker
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)Özet -
İlköğretim görsel sanatlar dersinde dijital kültürün öğrencilerin yaratım sürecine etkileri / Pınar Keleş ; Danışman Ali Tomak
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)Özet -
İlköğretim görsel sanatlar dersinde yer alan üç boyutlu biçimlendirme çalışmalarının nesnel gerçeklik basamağındaki öğrencilerin özgüven gelişmelerine katkısı / Hüseyin İnci ; Danışman Zehra Sengir.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)… -
İlköğretim görsel sanatlar eğitimi dersinde bir materyal olarak kil kullanımının duygusal zeka ile ilişkiliendirilmesi üzerine bir araştırma / Bülent Erol ; Danışman Sevgi Koyuncu
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
İlköğretim II. basamak fen bilgisi ders kitaplarında kullanılan görsellerin biçim ve içerik yönünden incelenmesi / Evren Tural; Danışman Gülten İmamoğlu.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu araştırmada ilköğretim ikinci basamak Fen Bilgisi ders kitaplarında kullanılan görsellerin ilgili oldukları metinlerle ilişkileri biçim ve içerik olarak kapak fotoğraf ve resimlemeler açısından yeterli ve yetersiz yönleri ... -
İlköğretim ikinci kademe görsel sanatlar dersinde değişik teknik ve araç-gereç kullanımının öğrencilerin yaratıcılıklarına etkisi / Mehmet Susuz ; danışman Ali Boğa
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)Özet. -
İlköğretim ikinci kademe resim dersleri kapsamında kolaj tekniğinin yaratıcılığı geliştirmesindeki yeri ve önemi / Özlem Sözen; Danışman Ata Yakup Kaptan
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırmada ilköğretim II.kademe resim derleri kapsamında kolaj tekniğinin yaratıcılığı geliştirme ve sanat eğitimi uygulamalarında ne kadar gerekli olduğunun saptanması amaçlanmıştır.Araştırmadaki veriler Tokat ve ... -
İlköğretim İngilizce ders kitaplarındaki (11-14 yaş) resimlemelerin çocukların yaş grubuna uygunluğu / İlter Kılıçoğlu; Danışman İ. Halil Türker
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu araştırmada, türkiyede Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından kabul edilen ilköğretim İngilizce ders kitaplarındaki (11-14) resimlemelerin ; kapak, fotoğraf ve resimlemeler açısından ... -
İlköğretim okullarında (0-12 yaş) görsel sanatlar dersi kapsamında renk bilgisi'nin kavratılmasındaki sorunlar ve çözüm önerileri / Fatih Mehmet Akyıldız; Danışman Gülten İmamoğlu
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırmada ilköğretim 1.basamağı 3,4 ve 5.sınıflara devam eden 9-12 yaş öğrencilerinin resim-iş dersi kapsamındaki renk bilgisi kavramalarındaki sorunlar tespit edilerek bunları gidermeye yönelik çözüm önerileri ... -
İlköğretim okulu programında iş ve teknik eğitimi dersi kapsamında 3 boyutlu uygulamaların öğrencilerin el becerilerine ve yaratıcılığına yaptığı katkılar / Şenol Ayar; Danışman İ. Halil Türker
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Sanat eğitimi okul düzeyinde belirli bir sistem içinde sanatsal bilgi ve deneyimlerin çocuk genç ve yetişkine kazandırdığı bir disiplindir.Sanat Eğitiminin temel amaçları görmeyi, işitmeyi, dokunmayı öğretmektir.Öğrencinin ... -
İlköğretim öğrencilerinin Mardin türkülerine yönelik görüşleri ve Mardin türkülerinin müzikal analizi
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Mardin birçok etnik unsuru içinde barındıran, birçok medeniyete ev sahipliği yapmış, Türk kültürünün çeşitli zenginlikleriyle dolu önemli bir şehrimizdir. Dolayısıyla müzik yönünden de bu kültürel zenginliği içinde barındırır. ... -
İlköğretim öğrencilerinin resim-iş dersine olan ilgi düzeyleri / Emine Öztürk; Danışman Gülten İmamoğlu.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu araştırma ilköğretim okullarının 6., 7., 8. sınıf öğrencilerinin Resim-İş dersine olan ilgilerine; öğrenci,eğitimci ve aile gibi faktörlerin nasıl etki ettikleri tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırmamızda kaynak ... -
İlköğretimde kullanılan etkileşimli CD'lerin görsel açıdan çözümlenmesi ve öneriler / Mahir Yerlikaya; Danışman Halil Türker.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarında kullanılan bir çok eğitim aracı bulunmaktadır. Bu eğitim araçları içinde eğitim CD'leri ön plana çıkmaktadır. Modern teknolojinin olanaklarıyla hazırlanmış olan eğitim CD'lerinin ... -
İşitme engelliler ilköğretim okullarında görsel sanatlar dersini veren öğretmenlerin öğrencilerle iletişimlerinde empati becerilerinin rolü / Selma Karaahmet; danışman Ali Tomak
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011)Özet -
Kavramsal sanatın resim sanatı tanımını etkileyişi ve resim-iş eğitimine getireceği katkılar / Ebru Süsoy Şimşek; Danışman Füsun Çağlayan
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Sosyal,ekonomik, bilimsel ve sanatsal alanlarda yaşanan gelişmeler doğrultusunda değişen toplumsal standartlar ve bireysel ihtiyaçlarla birlikte güzel sanatlar bölümlerinde resim eğitimi alan bireylerin gereksinimleri ve ... -
Kendine özgü ölçme ve değerlendirme ilkeleri ve kriterleri açısından güzel sanatlar eğitimi bölümü resim-iş eğitimi anabilim dallarının giriş/özel yetenek sınavları / Aytaç Özmutlu ; Danışman Ali Tomak.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)… -
Koro şefinin beden dili kullanımının müzikal kaliteye etkisi / Bilgen Özcan Coşkunsoy ; Danışman Bahar Güdek.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)… -
Kuruluşundan günümüze güzel sanatlar liseleri başlangıç düzeyi keman eğitimi ders kitaplarının incelenmesi / Baran Gülüm;danışman Damla Bulut.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)… -
Kültürel dönüşümler ve postmodern pedagoji ekseninde görsel kültür eğitimi / Sena Sengir ; Danışman Metin Eker.
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)…