Ara
Toplam kayıt 15, listelenen: 1-10
Kötülük problemi ve ateizm: Yujin Nagasawa’da sistematik kötülük problemi
(Türk Felsefe Derneği, 2021)
Ateistlerin teizmi reddetme gerekçeleri, genellikle kötülük sorununun teizme karşı en güçlü argüman olduğunu iddia etmelerinde yatmaktadır. Nitekim ateizme göre teizm, bu soruna başarılı bir şekilde cevap verememektedir. ...
Ortaokul öğrencilerinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi ile dersin öğretmenlerine ilişkin metaforik algılarının incelenmesi
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) dersi ile dersin öğretmenlerine yönelik algılarının metafor yardımıyla tespit edilmesini amaçlamıştır. Ayrıca öğrencilerin metaforik algılarına etki ...
Göçün Azerbaycan Türklerinin dini hayatı üzerindeki etkileri: Bakü ve Amasya örneği
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
Araştırmanın amacı, bir asrı aşkın süre önce; tarihi Garbi (Batı) Azerbaycan'ın (Günümüzdeki Ermenistan) Darlık (Karakoyunlu) Deresi bölgesinden, Türkiye'nin Amasya bölgesine; aynı zamanda 1988'de Azerbaycan'ın Bakü bölgesine ...
Ahlak eğitimi açısından "iyiliği özendirme ve kötülükten sakındırma" ilkesi
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
İslam, tevhit esasıyla örüntülediği iman, amel, ahlaktan oluşan üç boyutlu hayatı insanlığa yaşanabilir birtakım prensiplerle sunmuştur. İslam'ın bu üç boyutu birbiriyle senkronizedir ve biri diğerinden bağımsız düşünülemez. ...
Dinî sosyalleşme (Akçaabat örneği)
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
Bu çalışma, Türk toplumunda bireylerin dindarlık yönelimine ve dinî sosyalleşme kanallarının etkisinin araştırıldığı bir saha araştırmasıdır. Değişen sosyokültürel ortamda bireyin dinî inanç, tutum ve davranışları üzerinde ...
Georg Wilhelm Friedrich Hegel ve Muhammed İkbal'de ben ve öteki sorunu
(The question of I and the other in Georg Wilhelm Friedrich Hegel and Muhammed Iqbal, 2021)
Çalışmamız Hegel ve İkbal'in 'ben' ve 'öteki' tasavvurları bağlamında 'ben'in kendini ve ötekini kavramasının tarihsel karakterini incelemeyi amaçlamaktadır. İki düşünürün de 'ben' ve 'öteki' ayrımının bir uzlaşıya ...
Aryüsçü Hristiyanlık, Gotlar dönemi ve sonrası
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
IV. yüzyılın başlarında İskenderiye'de patrik ile aynı bölgede papazlık görevi yürüten Aryüs'ün İsa-Mesih'in tabiatı ve özellikle varlığının başlangıcı konusunda patrikten farklı bir yorumu vardır. Aryüs, Ortodoks öğretinin ...
Yurt dışındaki Türk okullarında öğrenim gören lise öğrencilerinin dini tutum ve ahlaki değer düzeyleri
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
Bu araştırma, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olarak faaliyet yürüten Türk Okullarında öğrenim gören, Türk Vatandaşı, lise düzeyi öğrencilerin dini tutum ve ahlaki değer düzeylerini araştırmak amacıyla düzenlenmiştir. ...
Gazali ve Levinas felsefelerinde yüzleşme ahlakı
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
Küresel dünyada bilgi akışının hızlanmasına ve iletişim sistemlerinin oldukça gelişmesine paralel olarak çeşitli ahlaki değerlere sahip insanlar birbirleriyle daha sık yüzleşmektedirler. Bu durum Tanrı, ben, öteki gibi ...
Din görevlilerinin meslek etiğine ilişkin algı düzeyleri (Samsun ili örneği)
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
Bu çalışmada, Diyanet İşleri Başkanlığı'na bağlı camilerde görev yapan din görevlilerinin (imam-hatip ve müezzin kayyım) meslek etiği algı düzeylerini belirlemek amacıyla, din görevliliği meslek etiği ölçeği geliştirilmiş ...