Search
Now showing items 1-5 of 5
Denetime İlişkin Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(2018)
Bu araştırmanın amacı, denetlenenlerin denetime ilişkin tutumlarını ölçen, geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Bu araştırmanın evrenini 2016-2017 öğretim yılında Samsun İli merkez ilçelerinde görev yapan ...
Okul müdürlerinin liderlik standartlarının geliştirilmesi
(2014)
Bu araştırmanın amacı, Türkiyede okul müdürlerinin liderlik standartlarının tanımlanması ve liderlik standartları için bir kavramsal çerçeve geliştirilmesidir. Çalışmada bu amaçlar doğrultusunda nitel araştırma yöntemi ...
Okul Müdürlerinin Dönüşümcü Liderlik Özellikleri ile Öğretmenlerin Mesleki Benlik Saygıları Arasındaki İlişkiye Yönelik Öğretmen Algıları
(2019)
Bu araştırmanın amacı, ilkokul, ortaokul ve lise öğretmenlerinin algılarına göre okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özellikleriyle öğretmenlerin mesleki benlik saygıları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmanın ...
Özel Eğitim Kurumlarında Çalışan Müdürlerin Hizmetkâr Liderlik Davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Adanmışlık Düzeyleri Arasındaki İlişki
(2016)
Bu araştırma, özel eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin örgütsel adanmışlık düzeyleri ile müdürlerinin hizmetkâr liderlik davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma evrenini 20142015 ...
Yenilikçi Okul Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(2016)
Bu çalışmanın amacı okulların yenilikçilik düzeylerini (kapasitelerini) ölçmeyi hedefleyen geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış Likert tipi bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu Samsun ilinde ...