Ara
Toplam kayıt 10, listelenen: 1-10
V Diyagramı Uygulamalarının Temel Kimya Laboratuvarı Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi
(2008)
Bu çalışmada V diyagramlarının deneysel öğrenme açısından önemi, dersteki teorik bilgiler ile laboratuvar uygulamaları arasındaki ilişkiyi ortaya koyması ve nasıl hazırlandığı konuları üzerinde durulmuştur. Bu amaçla, ...
Çocukta Felsefi ve Eleştirel Düşüncenin Gelişimi
(2008)
Bu çalışmanın amacı; çocukların sistematik düşünebilen, düşündüklerini özgürce ifade edebilen, kendini ve yaşadığı evreni anlamaya çalışan bireyler olabilmeleri için; sokratik yöntem kullanılarak sorgulama bilincinin ...
Ön Örgütleyicilerin Okumaya Yönelik Tutum Üzerindeki Etkileri
(2008)
ÖZET Bu araştırmanın amacı, ön örgütleyicilerin öğrencilerin İngilizce okumaya yönelik tutumları üzerindeki etkilerini ve bu etkilerin cinsiyetle ilişkilerini incelemektir. Araştırmada kontrol gruplu öntest-sontest deneysel ...
Üniversite Öğretim Elemanlarının Dil Bilinci ve Türkçe Kullanım Duyarlılığı
(2008)
Bu çalışma, üniversite öğretim elemanlarının gerek dil bilincini gerekse Türkçe kullanım duyarlılığını ölçmeği amaçlamaktadır. Veriler, 2006-2007 öğretim Yılı Bahar yarıyılında, Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesinde görev ...
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Tarih Dersine Olan Tutumlarının Gelişmesinde Beyin Temelli Öğretimin Etkisi
(2008)
Öğrenciler, genelde tarih derslerini sıkıcı ve geçmiş olaylarla ilgilendiği için günlük yaşantıda yararı olmayan ders olarak değerlendirmektedirler. Bundan dolayı daha dersin başında ön yargılı bir tutum izlemektedirler. ...
Üniversite Öğrencilerinin Aile İçi Demokrasi ile İlgili Görüşlerinin Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Düzeyine Göre Değerlendirilmesi
(2008)
Demokrasinin genç kuşaklara öğretilmesinde en önemli görev ailelere düşmektedir. Aile kurumları, demokrasi, insan hakları, özgürlük, saygı, sevgi ve hoşgörü kavramlarını kazandıran ve bu kavramları pekiştiren kurumlar ...
Nominal Grup Tekniği: “Öğrenciler Çevre ve Eğitim Dersini Neden Seçtiler?”
(2008)
Bu çalışma Ondokuz Mayıs Üniversitesi ortak seçmeli dersleri arasında yer alan Çevre ve Eğitim dersini seçen öğrencilerin, bu dersi seçmedeki önceliklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bunun için küçük bir gruptan bilgi ...
Fakülte-Okul İşbirliği Programı: Matematik Öğretmeni Adaylarının Okul Uygulama Dersi Üzerine Görüşleri
(2008)
Bu çalışmanın amacı, fakülte-okul işbirliği kapsamında yürütülen Okul Deneyimi II dersi ile ilgili matematik öğretmeni adaylarının görüş ve değerlendirmelerini ortaya koymaktır. Bu amaca yönelik olarak 47 matematik öğretmen ...
Komşu bağlamında üç kısa hikayede Uzamın rolü
(2008)
Bu makalede 20. yüzyıl Alman, Avusturya ve İsviçre edebiyatlarındaki önemli yazarlar Peter Bichsel’in 'Katlar' Ilse Aichinger’in 'Pencere Oyunu' ve Milo Dor’un ' Komşular' adlı kısa hikâyelerinde komşu bağlamında uzamın ...
Bir İletişim ve Çatışma Çözme Beceri Eğitimi Programı’nın Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerine Etkisi
(2008)
Bu araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen 10 oturumluk İletişim ve Çatışma Çözme Beceri Eğitimi Programı’nın üniversite öğrencilerinin sosyal beceri düzeyleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışma grubu Ondokuz ...